Fujitsulta suorituskykyisiä palvelimia PK-yritysten tarpeisiin

Uuden sukupolven palvelimissa uusimpien Intel Xeon -suoritinten voimaa

Fujitsun uuden sukupolven PRIMERGY-palvelimet ovat uusimpien Intel-suorittimien myötä käyneet läpi muodonmuutoksen. Yhden suoritinkannan kehikko- ja tornipalvelimet ovat erittäin joustavia ja modulaarisia, ja hinnoiltaan kilpailukykyisinä ne sopivat erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten tarpeisiin. Kasvaneen suorituskyvyn ansiosta palvelimet soveltuvat jopa paljon resursseja vaativiin tietokantasovelluksiin. Uuden sukupolven PRIMERGY TX150 S7 -tornipalvelin ja PRIMERGY RX100 S6 -kehikkopalvelin on suunniteltu niin, että ne hyödyntävät tehokkaasti Intelin uusien suoritinten ominaisuuksia. Palvelimissa käytettäviä suorittimia ovat kaksiytimiset 32 nanometrin Intel Pentium G6950 -suorittimet, Intel Core i3-350- ja 540 -suorittimet sekä Intel Xeon 3400 -sarjan suorittimet. Uusien suoritinten ansiosta palvelimet ovat erittäin suorituskykyisiä, mutta kuluttavat vain vähän virtaa. Tähän vaikuttavat osaltaan myös uuden sukupolven virtalähteet. Uusittu arkkitehtuuri tekee uutuuspalvelimista poikkeuksellisen laajennettavia: niihin saa muistia enimmillään 32 gigatavua. Suorituskykyä palvelimiin tuovat toisen sukupolven PCIe-väyläiset korttipaikat sekä SAS 2.0 -liitännät. Tornimallinen PRIMERGY TX150 S7 -palvelin on kaksi- tai neliytiminen yhden suorittimen järjestelmä hajautettuihin tietojärjestelmiin. Edullinen palvelin sopii perustehtäviä hoitavaksi työjuhdaksi tai luotettavaksi tietokantapalvelimeksi. Muistilaajennusmahdollisuuden ansiosta se voidaan valjastaa myös hyötykäyttöön virtualisoiduissa ympäristöissä. Yhden suorittimen palvelimeksi PRIMERGY TX150 S7 on erittäin skaalautuva ja luotettava. Siinä on muun muassa vakiona tuki jopa kahdeksalle 2,5-tuumaiselle, käytön aikana vaihdettavalle kiintolevylle sekä lisävarusteena tuki vikasietoisille, käytön aikana vaihdettaville virtalähteille. Kehikkoon asennettava PRIMERGY RX100 S6 -palvelin on modulaarinen, suorituskykyinen ja kuluttaa vain vähän virtaa. Laite on suunniteltu monitoimilaitteeksi, minkä ansiosta se sopii hyvin PK-yrityksiin sekä muiden kuin liiketoimintakriittisten sovellusten alustaksi suurissa yrityksissä, esimerkiksi päätepalvelimeksi tai verkkopalvelimeksi. Modulaarinen kiintolevykonsepti tukee joko kahta 3,5 tuuman levyä tai neljää 2,5 tuuman levyä sekä useita erilaisia sovelluksia. Moduulaaiset RAID-kokoonpanot tukevat SATA-, SAS- ja SSD-kiintolevyjä.