Fujitsulta uudenlainen korttipalvelin keskikokoisten yritysten tarpeisiin

PRIMERGY BX400 on edullinen ja luotettava korttipalvelinratkaisu, joka kasvaa yrityksen mukana

Fujitsun uuden korttipalvelimen avulla keskisuuret ja pienetkin yritykset saavat helposti tietojenkäsittelyynsä tehoa, joka laajenee organisaation kasvun mukana. Uusi PRIMERGY BX400 on yhteen pieneen korttipalvelinkehikkoon pakattu tietokeskus vaativien sovellusten, virtualisoinnin ja tallennustarpeiden alustaksi.

”Suuria tietomääriä käsittelevät keskisuuret yritykset tarvitsevat tietojärjestelmiltään samanlaista suorituskykyä ja käytettävyyttä kuin suuret organisaatiot, mutta niillä on harvoin samassa määrin it-asiantuntemusta ja varoja käytettävänään. Siksi kehitimme ratkaisun, joka sopii pienen budjetin lisäksi pieneen tilaan eikä vaadi erikoisosaamista yrityksen it-henkilöiltä tai erityisympäristöä virransyötön ja jäähdytyksen suhteen”, Fujitsun tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen sanoo.

PRIMERGY BX400 vie vain vähän tilaa, minkä ansiosta se sopii pieniinkin toimistoihin. Laitteen voi asentaa 19 tuuman laitekehikkoon, mutta sille on myös saatavissa lattialle asennusta varten pyörillä varustettu kehikko, joka mahtuu esimerkiksi pöydän alle. Laite on 45 desibelillään yksi markkinoiden hiljaisimmista, ja siksi se voidaan asentaa myös normaaleihin työtiloihin.

Yhteen kehikkoon mahtuu kahdeksan palvelinkorttia. Kehikkoon on myös saatavilla erilaisia massamuistikortteja. Suurissa yrityksissä sitä voidaan käyttää rinnan PRIMERGY BX900 -korttipalvelinkehikon kanssa, johon mahtuu 18 palvelinkorttia. Kaikki Fujitsun BX-sarjan palvelinkortit käyvät molempiin kehikoihin.

Palvelinratkaisu leikkaa sähkölaskusta jopa 30 prosenttia tavallisiin torni- tai kehikkoasennettaviin palvelimiin verrattuna. Se tuottaa myös vähemmän lämpöä, mikä vähentää ilmastoinnin kuormitusta. Pienentynyt sähkönkulutus auttaa pienentämään hiilijalanjälkeä.

Fujitsun kattavasta PRIMERGY-palvelinkorttien valikoimasta löytyy sopiva ratkaisu erilaisille sovelluksille päätepalvelinkäytöstä aina raskaaseen tietokantakäyttöön. BX-sarja soveltuu myös virtualisoituihin ympäristöihin: PRIMERGY BX400 tukee Microsoft HyperV-, VMware- ja Citrix XenServer -hypervisoreita. Tuettuja käyttöjärjestelmiä ovat Windows ja Linux. Palvelinkorteissa käytetään Intelin uusimpia Xeon 5600 -suorittimia, ja joissakin malleissa on jopa 18–32 muistipaikkaa suorittimien määrästä riippuen.

Uutuus on helppo käyttää ja hallita, minkä ansiosta järjestelmän käyttöönottoon ja ylläpitoon kuluu vain vähän aikaa ja resursseja vapautuu liiketoiminnan ytimen edistämiseen. Yksinkertaistettu elinkaarihallinta vähentää päivittäisiä käyttökuluja parhaimmillaan 60 prosenttia. Laitteen mukana toimitetaan Fujitsun ServerView Suite -hallinta- ja valvontaohjelmisto.

PRIMERGY BX400 on saatavissa joulukuussa 2010. PRIMERGY BX400 S1 -korttipalvelinkehikon verolliset hinnat alkavat 7 990 eurosta.

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen
puh. 050 322 6916, sähköposti: jukka.vehvilainen@ts.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

Kuvia BX400 -kotelosta ja uudesta SX960:stä:

Fujitsusta
Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com