Fujitsulta uusi tyylipuhdas minikannettava

Fujitsu M2010 on ensimmäinen globaalin Fujitsu-brändin mukainen minikannettava

Fujitsu tuo Euroopan markkinoille uuden Fujitsu M2010 -minikannettavan designia arvostaville. Pieni, kevyt ja kiiltävän tyylikäs laite on ensimmäinen Fujitsu-brändätty minikannettava Suomessa – tästä lähtien kaikki Fujitsu-merkkiset tuotteet ovat saatavissa samanlaisina kaikkialla maailmassa. Edullisesta hinnastaan huolimatta laite tuntuu ja näyttää kalliilta luksustuotteelta. Minikannettavan pintaa ei ole maalattu tavanomaiseen tapaan, vaan Fujitsu kehitti menetelmän, jolla magnesiumkansi saa valoa heijastavan pinnan ilman maalausta. Kiiltävä minikannettava on saatavissa metallinpunaisena, mustana tai helmenvalkeana. Liikkuvan luonteensa takia uusi minikannettava joutuu tarkkoihin laatutesteihin, joilla varmistetaan laitteen kestävyys ja lujuus. M2010 joutuu samoihin testeihin kuin yrityskäyttöön tarkoitettu LIFEBOOK-kannettavien mallisto. ”Esimerkiksi koko kansi joutuu 200 kgf:n painetestiin ja toisessa testissä kanteen suunnataan 35 kilon voima sattumanvaraisiin kohtiin”, sanoo tuotepäällikkö Jari Pietarinen Fujitsu Technology Solutionsista. Laitteen liikkuvuutta parantaa kestävyyden lisäksi sen akun jopa viiden tunnin käyttöaika. Taustavalaistun LED-näytön ansiosta M2010:n toistama värien kylläisyys ja kirkkaus sekä laitteen sähkönkulutus ovat parantuneet edellisen sukupolven minikannettavasta merkittävästi. Vain 1,2-kiloisessa koneessa on 10,1 tuuman näyttö. Koko laitteen koko on 158 x 189 x 32–27 mm. Minikannettavaan integroitu nettikamera ja mikrofoni sekä tasokkaat kaiuttimet takaavat laadukkaan äänentoiston. Intelin Atom N280 -suoritinta käyttävä Fujitsu M2010 on oivallinen valinta käyttäjille, jotka tarvitsevat pientä ja kevyttä laitetta internetsurfailuun, sähköposteihin tai videopuheluihin. Fujitsu M2010 on kaupoissa elokuun aikana. Verolliset hinnat alkavat 399 eurosta.