• Cocomms Oy/

Fujitsun ja Microsoftin hallintaohjelmistojen integrointi helpottaa virtualisointia pk-yrityksissä

Edullinen, helposti hallittava ratkaisu mahdollistaa asteittaisen virtualisoinnin

Fujitsu integroi Microsoftin System Center Essentials 2010 -ohjelmiston (SCE 2010) PRIMERGY-palvelinten ServerView -hallintaohjelmistoonsa. Yhdistelmän ansiosta pk-yritykset voivat virtualisoida  järjestelmiään kustannustehokkaasti ja joustavasti. Yhteistyössä hyödynnetään Fujitsun asiantuntemusta palvelinten hallinnasta ja Microsoftin laajaa valikoimaa erilaisista hallintamahdollisuuksia.

”Vaikka virtualisointi arkipäiväistyy myös pk-yrityksissä, ratkaisut ovat usein varsin monimutkaista ja kalliita. Fujitsun ja Microsoftin hallintaohjelmistojen integrointi tarjoaa ratkaisun, jossa virtualisoinnin kustannukset pysyvät kurissa kokonaisuuden hallinnasta, skaalautuvuudesta tai järjestelmän vakaudesta tinkimättä”, Fujitsun tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen sanoo.

OEM-versio SCE 2010:stä yhdessä PRIMERGY ServerView -ohjelmiston kanssa muodostaa yhtenäisen ratkaisun fyysisten ja virtuaalisten palvelinten, työasemien, muiden laitteiden, ohjelmistojen sekä it-palvelujen keskitettyyn hallintaan.

SCE 2010 on suunniteltu ja hinnoiteltu niin, että keskikokoiset yritykset voivat ryhtyä hyödyntämään virtualisointia. Ne voivat siirtää rutiinitoimintoja pilveen, mutta pitää liiketoimintakriittiset toiminnot omassa hallinnassaan. PRIMERGY ServerView puolestaan parantaa järjestelmien hallintaa, nopeuttaa ongelmien ratkaisua ja mahdollistaa päivitysten ja tietojen keräyksen automatisoinnin, minkä ansiosta it-ympäristöjä voidaan hallita proaktiivisesti.

SCE 2010 on helppo ottaa käyttöön, ja sen avulla voi etähallita, ylläpitää ja tukea 50 palvelimen kuormaa sekä enintään 500 työasemaa.

Integraation ansiosta Fujitsun PRIMERGY -palvelimia ja ETERNUS DX -levyjärjestelmiä käyttävät asiakkaat voivat hyödyntää Microsoftin Hyper-V Server 2008 R2 -virtualisointiteknologiaa tehokkaasti ja joustavasti.

Microsoft SCE 2010 yhdessä PRIMERGY ServerView’n kanssa on saatavissa välittömästi. Lisätietoja: http://www.microsoft.com/systemcenter/en/us/essentials.aspx.

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen
puh. 050 322 6916, sähköposti: jukka.vehvilainen@ts.fujitsu.com

Fujitsu Technology Solutionsin kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

Fujitsusta

Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com