Fujitsun kahdeksan ytimen palvelimelle uusi ennätys virtualisointitestissä

​Fujitsun kehikkoasenteinen PRIMERGY RX300 S6 -palvelin on vahvistanut asemiaan virtualisoitujen palvelinympäristöjen parhaana työjuhtana: palvelin teki uuden ennätyksen VMmark-vertailutestissä. Myös yhtiön PRIMERGY BX922 S2 -korttipalvelin on menestynyt vertailussa ja noussut kakkoseksi tässä testissä.

VMwaren puolueeton VMmark-testi mittaa virtualisoitujen palvelinten suorituskykyä kuormitettuina. VMmark on ensimmäinen virtualisoinnin vertailutesti kahdeksan ytimen palvelimille, joissa käytetään Intelin uusimpia Xeon 5600 -sarjan suorittimia.

PRIMERGY RX300 yhdessä Fujitsun ETERNUS DX80 -levyjärjestelmän kanssa saavutti tuloksen 28,02@18 laattaa (tile, VMmarkin vakiomitta). PRIMERGY BX922 -korttipalvelimen tulos oli 27,99@18 laattaa.

Järjestelmissä käytettiin Xeon X5677 -suorittimia, ja niissä oli 96 gigatavua muistia.

“Virtualisointi ratkaisee tietokeskusten monia haasteita, mutta se voi myös luoda uusia ongelmia, elleivät valitut palvelimet sovellu ominaisuuksiltaan käytettäväksi virtualisoiduissa ympäristöissä”, Fujitsun tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen muistuttaa.

Fujitsun palvelimet on suunniteltu erityisesti virtualisoitujen sovellusten alustaksi. Mittavaa suorituskykyä ja nopeutta täydentää energiatehokkuus, joka auttaa pitämään sähkönkulutuksen alhaisena.

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen
puh. 050 322 6916, sähköposti: jukka.vehvilainen@ts.fujitsu.com

Fujitsu Technology Solutionsin kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

Ennätyspalvelimista löytyy kuvia täältä:
PRIMERGY RX300 S6: http://mediaserver.ts.fujitsu.com/ms/go.cfm?folderid=12362&jumpfactor=6
PRIMERGY BX922 S2: http://mediaserver.ts.fujitsu.com/ms/go.cfm?folderid=8911&jumpfactor=6

Fujitsusta

Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com