Fujitsun kannettaviin ja työasemiin lisää suorituskykyä Intelin uusimmista suorittimista

Fujitsu tuo markkinoille viisitoista uutta LIFEBOOK-kannettavaa, ESPRIMO-työasemaa ja CELSIUS-tehotyöasemaa, joissa käytetään Intelin uusia Core i3/i5/i7 -suorittimia. Uudet suorittimet tuovat laitteisiin lisää suorituskykyä ja parantavat niiden tietoturvaa.

Uusien tuotteiden nopeus, suorituskyky ja luotettavuus ovat parantuneet merkittävästi. Intelin hypersäikeistyksen ansiosta jokainen suoritinydin voi käsitellä samanaikaisesti kahta tehtävää. Turbo Boost -toiminto taas nostaa automaattisesti suorittimen kellotaajuutta, kun kuormitus vaatii lisätehoa. Lisäksi laitteita on helppo hallita. Kehittynyt uusi hallintatekniikka mahdollistaa tietokoneiden konfiguroinnin, vianetsinnän ja korjauksen etätyönä. ”Fujitsu tuo yhtenä ensimmäisistä valmistajista Intelin uusimmat suorittimet työasemiinsa. Uusi teknologia merkitsee yrityksille kustannustehoa: suorituskykyä, älykästä tietoturvaa sekä kehittynyttä hallittavuutta”, Fujitsu Technology Solutionsin asiakaslaiteryhmän johtaja Rajat Kakar sanoo. Seitsemän uutta LIFEBOOK-kannettavaa Fujitsun seitsemästä LIFEBOOK-uutuudesta viisi on suunnattu vaativille yrityskäyttäjille. LIFEBOOK E780-, LIFEBOOK S760-, LIFEBOOK S710- ja LIFEBOOK P770 -kannettavat sekä LIFEBOOK T900 -taulumikro sopivat heille, jotka tarvitsevat suorituskykyistä konetta hyvinkin erityyppisiin toimistosovelluksiin. Jokamiehen malleja on kaksi: LIFEBOOK NH570 ja LIFEBOOK AH550. Ne soveltuvat etenkin kodin ja toimiston perussovellusten käyttöön. Uudet suorittimet merkitsevät paitsi parantunutta suorituskykyä myös entistä pienempää virrankulutusta, mikä pidentää kannettavan käyttöaikaa ilman verkkovirtaa. LIFEBOOK S760 on 13,3 tuuman näyttöineen täysimittainen yrityskannettava, joka painaa vain 1,6 kiloa. Akun käyttöaika on jopa kahdeksan tuntia. Uuden usb-laturin avulla usb-laitteita voidaan ladata silloinkin, kun kannettava ei ole päällä. Jos LIFEBOOK S760 katoaa tai varastetaan, se voi kytkeä itsensä pois päältä tai tuhota sisältämänsä tiedot lisävarusteena saatavan Advanced Theft Protection -toiminnon avulla. Liikkuvalle käyttäjälle tärkeitä ominaisuuksia ovat myös LIFEBOOK S760:n läikkyviä nesteitä kestävä näppäimistö sekä ShockSensor, joka havaitsee äkilliset liikkeet ja pitää kiintolevyn datan niiltä turvassa. Kestävä magnesiumkansi on olennainen osa kannettavan vankkaa suunnittelua. Viisi uutta ESPRIMO-työasemaa Intelin uusimpia Core-suorittimia hyödyntävät pienikokoinen ESPRIMO E9900 -työasema, mikrotornit ESPRIMO P9900 ja ESPRIMO P1510 sekä mini-pc:t ESPRIMO Q9000 ja ESPRIMO Q1510. i5- ja i7-suorittimien mukana laitteisiin tulee myös Intelin vPro-teknologia, joka helpottaa työasemien etähallintaa. Vaativille käyttäjille tarkoitetut ESPRIMO E/P9900 -mallit voidaan koota kunkin käyttäjän tarpeiden mukaan. Laitteiden virrankulutus laskee nollaan valmiustilassa tai pois päältä kytkettynä. Aktiivikäytössä virrankulutusta pienentävät Intelin uusin teknologia sekä virtalähteen erinomainen hyötysuhde, joka on jopa 89 prosenttia. Lisäksi työaseman näytöstä kytkeytyvät automaattisesti sähköt kokonaan pois päältä, kun näyttöä ei käytetä. Näin näytön sähkönkulutus putoaa pyöreään nollaan. Kaiken tämän ansiosta ESPRIMO E/P9900 -työasemat voivat säästää energiakuluista 11 prosenttia edellisen sukupolven laitteisiin verrattuna. Laitteet ovat myös aina ENERGY STAR 5.0 -vaatimusten mukaisia. ESPRIMO E/P9900 -työasemat hyödyntävät Intelin Turbo Boost -tekniikkaa, joka nostaa automaattisesti suorittimen kellotaajuutta kuormituksen vaatiessa lisätehoa. Kolme uutta CELSIUS-tehotyöasemaa Uusissa CELSIUS-perheen tehotyöasemissa käytetään Intelin uusimpia Core i3/i5/i7 -suorittimia sekä Xeon-suorittimia. Tämä tekee laitteista erittäin suorituskykyisiä ja parantaa siten käyttäjien tuottavuutta. Yleiskäyttöön tarkoitettu CELSIUS W280 hyödyntää Core i3, i5 ja i7 -suorittimia sekä vPro-tekniikkaa. Vaativaan työskentelyyn soveltuvissa CELSIUS W380 ja CELSIUS W480 -työasemissa on joko Core i3/i5- tai Xeon-suorittimet. Kaikki CELSIUS-tuotteet ovat käytössä erittäin hiljaisia, ja niitä on helppo hallita. Laitteiden yhteensopivuus yleisimpien ammattisovellusten kanssa sekä toiminnan nopeus ja vakaus on varmistettu ja sertifioitu. CELSIUS W280 sijoittuu tavallisten työasemien ja tehotyöasemien välimaastoon. Se on Fujitsun ensimmäinen pienikokoinen, helposti hallittava tehotyöasema, jossa tehotyöaseman suorituskyky on pakattu pc:n muotoon. Edistyksellinen rakenne tehostaa ilman virtausta ja parantaa laitteen jäähdytystä. Äänitaso pysyy kuitenkin hyvin alhaisena, jolloin tehotyöasemaa voidaan käyttää hyvin toimistotiloissa. Intelin vPro-tekniikka mahdollistaa laitteen etävalvonnan ja -hallinnan.