Fujitsun ratkaisussa 30 käyttäjää hyödyntää yhden työaseman resursseja

FUTRO C400 thin client -laitteet auttavat tehostamaan resurssien käyttöä sekä säästämään laite- ja hallintakustannuksissa

Fujitsun FUTRO C400 thin client -laite auttaa kustannustietoisia organisaatioita vähentämään merkittävästi laite- ja hallintakustannuksiaan verrattuna perinteisiin työasemiin. Laitteiden avulla yhden tehokkaan työaseman resursseja voi hyödyntää jopa 30 käyttäjää samanaikaisesti. Näin ratkaisu sopii erityisesti kouluille, kirjastoille ja pk-yrityksille, joissa kulut käyttäjää kohti on saatava mahdollisimman alas ja it-osaamista on rajallisesti.

”Perinteisiin thin client -laiteratkaisuihin verrattuna FUTRO C400 on vielä astetta kevyempi vaihtoehto, sillä siinä laitteiden resurssiksi riittää tehokas työasema. Näin organisaation ei tarvitse investoida palvelimeen ja sen vaatimaan osaamiseen”, Fujitsun tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen sanoo.

Nykyiset työasemat ovat niin suorituskykyisiä, että keskivertokäyttäjä hyödyntää niiden tehosta vain pientä murto-osaa. Näin tietojenkäsittelyresurssien jakaminen on järkevää, kun käytetään toimistossa yleisimpiä sovelluksia kuten tekstinkäsittelyä, taulukkolaskentaa tai internetselaimia. Työaseman kokoonpanon mukaan yksi laite voi palvella jopa 30 samanaikaista käyttäjää. Yksittäiset istunnot suojataan, jotta tiedot ja käyttäjän yksityisyys ovat turvassa.

Resurssien tehokäyttö auttaa vähentämään investointeja laitteisiin ja alentaa näin kustannuksia. FUTRO-ympäristön rakentaminen vaatii laitteiksi vain yhden työaseman sovellusten alustaksi, FUTRO C400 thin client -laitteet sekä näytöt.

Resurssien jakaminen alentaa myös hallintakustannuksia, sillä ohjelmistoja hallitaan keskitetysti työasemassa, mikä vähentää työn määrää.

Pöydältä yksi FUTRO C400 thin client -laite vie tilaan cd-kotelon verran. Päätteet kuluttavat vähemmän sähköä ja tuottavat vähemmän lämpöä kuin mikään työasema. Laitteissa ei ole lainkaan liikkuvia osia, minkä ansiosta se on käytössä täysin äänetön ja lisäksi erittäin luotettava. Jos laitteeseen tulee vika, se voidaan nopeasti vaihtaa toiseen ilman asetusten muutoksia.

Fujitsun FUTRO C400 thin client -laite on saatavissa marraskuun lopusta lähtien.

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen
puh. 050 322 6916, sähköposti: jukka.vehvilainen@ts.fujitsu.com

Fujitsu Technology Solutionsin kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

FUTRO C400 -kuvia (lokakuun lopusta): http://mediaserver.ts.fujitsu.com/photoserver/index.cfm?fuseaction=list&CFID=2950598&CFTOKEN=99664179&fid=390

Fujitsusta

Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com