Fujitsun tuoteperheajattelu vähentää tarvetta testata uusia työasemia

Fujitsu uudistaa ESPRIMO-työasemiaan

Fujitsu tuo markkinoille kolme uutta ESPRIMO-työasemaa. Eri malleissa käytetään samoja komponentteja, jolloin yhteensopivuus organisaation it-ympäristön kanssa on helppo tarkistaa. Samat komponentit merkitsevät asiakkaille kustannus- ja aikasäästöjä myös läpi tuotteen koko elinkaaren.

Nyt julkistetuiisa uusissa ESPRIMO-työasemissa tuoteperheajattelu on viety entistä pidemmälle.Tavallisesti yritysten täytyy arvioida erikseen jokainen työasema-malli varmistaakseen, että laitteisto ja ohjelmisto ovat yhteensopivia yrityksen it-ympäristöön. Aidosti samaan tuoteperheeseen kuuluvissa laitteissa pääkomponentit ovat keskenään identtiset mukaan lukien emolevy, BIOS, etupaneelin liittimet, virtalähde ja ohjelmistoimaget. Asiakkaiden täytyy siis testata ainoastaan yksi malli varmistaakseen koko tuoteperheen yhteensopivuus heidän ympäristönsä kanssa.

Näin yritykset säästävät merkittävästi työasemien testauksessa ja yhteensopivuuden arvioinnissa. Myös laitteiden ylläpito tehostuu.

Ensimmäisiä konseptin mukaisia Fujitsun työasemia ovat ESPRIMO P900 ja ESPRIMO E900.

Nyt julkistetut laitteet harppaavat reilusti eteenpäin suorituskyvyssä ja energiatehokkuudessa Intelin uuden, toisen sukupolven 32 nanometrin mikroarkkitehtuurin sisältävän Core-suoritinteknologian ansiosta.

Hiirenhiljaiset työasemat

Uusista valmiustilassa nolla wattia kuluttavista ESPRIMO E900- ja ESPRIMO P900 -malleista on saatavilla myös äänettömät versiot. Työasemat ovat tavallisessa toimistokäytössä äänettömiä, sillä tuulettimet pyörivät vain tarvittaessa. Malleihin on saatavissa myös äänetön SSD-kiintolevy. Äänettömyytensä ansiosta ESPRIMO E -sarjan työasemat sopivat mihin tahansa toimistoon.

ESPRIMO E- ja P-sarjoissa on uutena ominaisuutena EraseDisk-toiminto, jonka avulla kiintolevy pystytään tarvittaessa puhdistamaan esimerkiksi liisauksen jälkeen tai käyttäjän vaihdoksen yhteydessä. Ainutlaatuista on se, että puhdistus pystytään tekemään ilman kolmatta osapuolta tai ulkopuolisia ohjelmia, mikä tuo myös kustannussäästöjä.

Kolmas uusi ESPRIMO-työasema on Q900-mini-pc. Sen kaksi USB 3.0 -liitäntää mahdollistavat 12 kertaa suuremman siirtonopeuden kuin USB 2.0. Tehokkuudestaan huolimatta ESPRIMO Q900 on Fujitsun työasemista energiatehokkain.

“Fujitsun uudet työasemat ovat entistä tehokkaampia ja kuluttavat aiempaa vähemmän energiaa – työasemat ovat niin hiljaisia, että niiden läsnäoloa tuskin huomaa. Hyödyntämällä samoja ydinkomponentteja ESPRIMO P900- ja ESPRIMO E900 -tuotesarjoissa tarjoamme yrityksille pikaväylän uusien työasemien käyttöönottoon”, tuotepäällikkö Jari Pietarinen sanoo.

Uudet ESPRIMO-mallit ovat:
•    ESPRIMO Q900 mini-pc
•    ESPRIMO E900 E85+ / E90+  nolla wattia kuluttava pieni pc
•    ESPRIMO P900 E85+ / E90+ nolla wattia kuluttava mikrotorni-pc

Laitteet ovat saatavilla maaliskuusta alkaen.

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Jari Pietarinen
puh. 050 346 6227, sähköposti: jari.pietarinen@ts.fujitsu.com

Lisätietoa ESPRIMO-työasemista
www.ts.fujitsu.com/esprimo

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

Kuvia ESPRIMO-työasemista
ESPRIMO P900: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes
ESPRIMO E900: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes
ESPRIMO Q900: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes

Fujitsusta

Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com