Fujitsun uudistettu ohjelmisto tehostaa virtuaalipalvelinten hallintaa

​Entistä helppokäyttöisempi ratkaisu tukee nyt CIM-hallintastandardia

Fujitsu julkaisee ServerView-palvelinhallintaohjelmistostaan uuden version, jonka käytettävyyttä on parannettu ja tukea virtualisoitujen resurssien hallinnalle laajennettu. Uusi ohjelmisto tukee muun muassa Common Information Model -hallintastandardia (CIM), ja se yksinkertaistaa sekä fyysisten että virtuaalisten PRIMERGY-palvelinten sekä ETERNUS-tallennusjärjestelmien hallintaa.

Täysin uusittu käyttöliittymä parantaa ohjelmiston käytettävyyttä, minkä ansiosta järjestelmähallinnan tehokkuus ja tuottavuus nousevat. Nyt käyttäjille voi määrittää käyttöoikeuksia työtehtävien mukaan, ja kaikkiin ServerView-ohjelmistolla hallittaviin palvelinjärjestelmiin voi kirjautua palvelin kerrallaan. Tämä paitsi yksinkertaistaa hallintatyötä myös parantaa tietoturvaa.

“Kaikenkokoiset yritykset hakevat tietotekniikasta kilpailuetua. Mitä suurempi palvelinympäristö on, sitä tärkeämpää on pystyä hallitsemaan siinä olevia palvelimia kustannustehokkaasti. Pienissäkin palvelinympäristöissä tarvitaan monipuolisia, tehokkaita ja tietoturvallisia hallinta- ja valvontaominaisuuksia, jotka helpottavat palvelinten ylläpitoa sekä paikallisesti että etäisesti”, Fujitsun tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen sanoo.

Yhä useammat yritykset käyttävät sekä fyysisiä että virtuaalisia resursseja. ServerView-ohjelmistolla voidaan hallita molempia. Uudessa versiossa on parannettu tukea VMware- ja Citrix XenServer -ympäristöihin.

Uusi ServerView-versio tukee nyt myös CIM-hallintastandardia, minkä ansiosta VMware ESXi -ohjelmistoon perustuvien ympäristöjen valvonta ja hallinta on entistä luotettavampaa sekä ohjelmistoa käyttävien palvelinten automaattisen ryhmityksen ansiosta yksinkertaisempaa. Yhdeltä käyttöliittymältä voidaan valvoa sekä fyysisiä että virtuaalisia palvelimia.

Myös Citrix XenServer -ohjelmiston tukea on laajennettu. Citrix XenServer -ohjelmistoa käyttävät palvelimet näkyvät uuden ServerView-hallintaohjelmiston käyttöliittymällä samalla tavalla kuin Citrix XenCenter -hallintaohjelmiston käyttöliittymällä.

Ohjelmiston avulla palvelimet on helppo liittää olemassa oleviin hakemistopalveluihin ja niiden kautta koko it-ympäristöön. Näin voidaan taata tietoturvalliset palvelimien hallinta- ja valvontaominaisuudet.

Yksittäisten erillisten, esimerkiksi sivutoimipisteissä sijaitsevien palvelinten hallintaa on tehostettu ServerView-ohjelmistossa uudella ServerView System Monitor -työkalulla Windows-ympäristöissä, joka seuraa palvelimen tilaa jatkuvasti mutta vie vain vähän sen muistia. Laitteen tila näkyy myös palvelimeen liitetyssä konsolinäytössä ja vikatilanteissa hälytykset näkyvät palvelimessa olevalla hallintapaneelilla.

Uusi versio PRIMERGY ServerView Suite -ohjelmistosta on vakiona kaikissa uusissa PRIMERGY-palvelimissa. Ohjelmisto voidaan asentaa myös jo käytössä oleviin palvelimiin puolessa tunnissa – ohjelmiston saa osoitteesta http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen
puh. 050 322 6916, sähköposti: jukka.vehvilainen@ts.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

Lisätietoja PRIMERGY ServerView Suite -ohjelmistosta:

Fujitsusta
Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com