Fujitsun uusi ETERNUS-levyjärjestelmä toipuu vikatilanteista nopeasti

Pienet kiintolevyt vähentävät tilantarvetta ja virrankulutusta

Fujitsu laajentaa ja tehostaa pienten ETERNUS-levyjärjestelmien tuoteperhettä. Uusi ETERNUS DX90 tukee replikointia, mikä nopeuttaa vikatilanteista toipumista. ETERNUS DX -tuoteperheen erityisesti pk-yrityksiin tarkoitettu uusi hallintaohjelmisto yksinkertaistaa levyjärjestelmien käyttöä ja ylläpitoa. Lisäksi tuoteperheen levyjärjestelmät vievät entistä vähemmän tilaa ja kuluttavat vähemmän energiaa uusien 2,5 tuuman levyasemien ansiosta. ETERNUS DX90 -levyjärjestelmä suojaa tallennettuja tietoja pienissäkin yrityksissä. Järjestelmässä olevat tiedot voidaan replikoida synkronisesti tai asynkronisesti toiseen, eri rakennuksessa olevaan ETERNUS DX90 -levyjärjestelmään. Vahinkotilanteissa (tulipalo, vesivahinko, häiriöt virransyötössä, tms.) olennaiset tiedot ovat turvassa ja näin varmistetaan liiketoiminnan jatkuminen. Uusi ETERNUS SF Express -hallintaohjelmisto yksinkertaistaa ETERNUS DX -levyjärjestelmien käyttöä ja ylläpitoa. Ohjelmisto on suunniteltu varsinkin pk-yritysten tarpeisiin, sillä niissä ei usein ole tietojärjestelmiin erikoistunutta tukihenkilöstöä, mutta tietojen suojaus on silti hoidettava ammattimaisesti. ETERNUS SF Express -ohjelmistolla voidaan valvoa ja hallita keskitetysti useita ETERNUS DX -levyjärjestelmiä. Ohjelmisto tukee myös snapshot-pikakuvien ja -kloonien kaltaisia kehittyneitä kopiointitoimintoja. Tuoteperheeseen on tuotu myös uusia Fibre Channel -malleja, joissa voidaan käyttää 2,5 tuuman kiintolevyjä 3,5-tuumaisten kiintolevyjen asemasta. Pienet kiintolevyt lisäävät kiintolevyjen määrää levy-yksikköä kohden, vähentävät virrankulutusta ja siten myös käyttökustannuksia. Uusiin malleihin ETERNUS DX60-, DX80- ja DX90 -levyjärjestelmistä saadaan enimmillään kaksikymmentäneljä 2,5 tuuman SAS-kiintolevyä 2U:ta korkeaan levy-yksikköön. Kiintolevyt ovat joko 300 tai 146 gigatavun kokoisia. Niiden kanssa rinnan voidaan käyttää erittäin suorituskykyisiä SSD-levyjä, joihin mahtuu joko 100 tai 200 gigatavua. ETERNUS DX60- ja DX80 -järjestelmistä on jo saatavissa 2,5-tuumaisia levyjä käyttävät mallit. ETERNUS DX90 -malli 3,5 tuuman kiintolevyillä on jo toimituksissa; 2,5 tuuman kiintolevyjä käyttävät mallit tulevat markkinoille kevään 2010 aikana.