Fujitsun uusien kannettavien GPS auttaa pysymään kartalla

LIFEBOOK T -sarjan laitteet toimivat sekä kannettavina että tablet-laitteina

Fujitsu uudistaa taulumikroksi muuntuvia LIFEBOOK-kannettaviaan. Monipuolisiin matkakumppaneihin saa nyt myös GPS-ominaisuuden, jonka avulla käyttäjä pystyy paikantamaan itsensä kartalta ja löytää suorimman reitin seuraavaan tapaamiseen vieraassakin kaupungissa. Uudet LIFEBOOK T730 ja LIFEBOOK TH700 -kannettavat kulkevat 1,8-kiloisina keveästi mukana koko päivän.

”Windows 7 -käyttöjärjestelmän myötä kosketusnäyttöisten kannettavien laitteiden markkinat ovat kasvaneet selvästi. Laitteen ohjaaminen sormilla tai kynällä sopii joillekin käyttäjille näppäimiä paremmin, ja suomenkielinen käsialan tunnistus mahdollistaa tablettien käytön arkipäivän muistiinpanovälineenä. Fujitsun kannettavissa saadaan molempien maailmojen parhaat puolet, sillä laite toimii sekä tavallisena kannettavana että tablet-koneena”, Fujitsun tuotepäällikkö Jari Pietarinen sanoo.

Laitteen muuntuvuus on kääntyvän näytön ansiota. Laitteet toimivat normaalisti kannettavina, mutta 12,1-tuumainen näyttö voidaan myös kääntää ympäri näppäimistön päälle, jolloin kannettavat toimivat tablet-pc:inä. Windows 7 Touch -teknologiatuen ansiosta näyttö tunnistaa sormien ohjausliikkeet.

LIFEBOOK T730 ja TH700 -kannettavien käyttäjä pysyy koko ajan yhteydessä muuhun maailmaan. Laitteisiin voidaan sisällyttää 3G-moduuli, Bluetooth sekä N-standardin mukainen langaton verkkoyhteys.

Nopeutta ja suorituskykyä kannettaviin tuo uusin 2010 Intel Core -suoritinperhe, jonka teho voidaan yhdistää nopeisiin SSD-kiintolevyihin. Muistia voidaan lisätä kahdeksaan gigatavuun asti, jolloin se riittää raskaillekin sovelluksille.

Modulaarisessa laitepesässä voidaan käyttää DVD-asemaa, lisäakkua, Blu-ray Disc -asemaa tai lisäkiintolevyä käyttäjän tarpeiden mukaan. Ilman lisäakkuakin laitteissa riittää virtaa miltei koko työpäiväksi. Akun pitkän käyttöajan lisäksi tämän takaavat sähkönkulutusta vähentävät ominaisuudet, kuten anturi, joka säästää näytön kirkkautta työympäristön valaistuksen mukaan.

Matkustavan käyttäjän tietoturvaa lisää kannettavien biometrinen tunnistus. LIFEBOOK T730 -kannettavaan on saatavissa myös tietoturvaa parantava TPM-moduuli. Molempiin laitteisiin voi hankkia myös Advanced Theft Protection -palvelun, jonka avulla kadonnut tai varastettu kannettava voidaan lukita tai sen sisältämät tiedot poistaa. Palvelu auttaa myös paikantamaan laitteen, jolloin sen palautuminen omistajalleen nopeutuu.

LIFEBOOK T730 ja TH700 ovat jo markkinoilla.

Lisätietoja laitteista ja Advanced Theft Protection -palvelusta:
LIFEBOOK T730: http://ts.fujitsu.com/products/mobile/tablet_pcs/lifebook_t730.html or
LIFEBOOK TH700: http://ts.fujitsu.com/products/mobile/tablet_pcs/lifebook_th700.html
Advanced Theft Protection: ts.fujitsu.com/atp

Lisätietoja
Fujitsu Technology Solutions, tuotepäällikkö Jari Pietarinen, puh. 050 346 6227, sähköposti: jari.pietarinen@ts.fujitsu.com

Fujitsu Technology Solutionsin kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

LIFEBOOK T730: http://mediaserver.ts.fujitsu.com/ms/go.cfm?folderid=12426&jumpfactor=6
LIFEBOOK TH700: http://mediaserver.ts.fujitsu.com/ms/go.cfm?folderid=12427&jumpfactor=6

Fujitsusta
Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com