Fujitsun uusista palvelinkorteista syntyy oikea kokoonpano kaikkiin tarpeisiin

Laajennetussa valikoimassa nyt ensimmäistä kertaa neljän suorittimen palvelinkortti

Fujitsu julkistaa kolme uutta palvelinkorttia PRIMERGY BX900 -korttipalvelinkehikkoon. Nyt palvelin on entistäkin monipuolisempi: eri korteilla siitä saa yhtä helposti kevyen kuorman nettipalvelimen kuin raskaimpia tietokantoja pyörittävän tehomyllyn.

”Laajennamme jatkuvasti PRIMERGY BX900:een eli dynaamiseen kuutioon käyvien palvelinkorttien valikoimaa, jotta sen käyttö olisi mahdollisimman joustavaa ja sitä voisi hyödyntää mahdollisimman pitkään. Nyt perheeseen tullut neljän suorittimen palvelinkortti laajentaa palvelimen käyttömahdollisuuksia etenkin suurta suorituskykyä vaativissa sovelluksissa”, Fujitsun tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen sanoo.

PRIMERGY BX900 on kokonainen dynaaminen palvelininfrastruktuuri, johon mahtuu jopa 18 palvelinkorttia. Tehokkaan jäähdytyskonseptin ansiosta sen sähkönkulutus on erittäin alhainen.

Neljän suorittimen PRIMERGY BX960 S1 -palvelinkortti on tärkeä lisäys korttivalikoimaan. Se nostaa yhden kortin skaalautuvuuden ja suorituskyvyn uudelle tasolle ja tekee palvelimesta erinomaisen alustan tietokannoille ja muille raskaille sovelluksille.

PRIMERGY BX960 S1:ssä on uusi, innovatiivinen ”liimaton” rakenne, joka nopeuttaa tietojenkäsittelyä merkittävästi. Fujitsun uutuudessa kaikki neljän suorittimen tarvitsemat komponentit ovat yhdellä järjestelmälevyllä, mikä takaa lyhimmän reitin suoritinten, muistimoduulien ja I/O-hubien välillä. Usein kaksi kahden suorittimen korttia vain ”liimataan” yhteen, jolloin tietojen siirtoon voi syntyä pullonkauloja.

Palvelinkortin muisti on laajennettavissa 512 gigatavuun, kortilla on neljä 10 gigabitin Ethernet-porttia sekä neljä lisäpaikkaa mezzanine-korteille.

Kortin ensimmäiset vertailutestitulokset ovat olleet erinomaisia. Nelisuorittiminen PRIMERGY BX960 S1 saavutti VMwaren VMmark-testissä kärkisijoja  sekä 24 ytimen luokassa että 16 ytimen luokassa.

PRIMERGY BX924 S2 on uusi monikäyttöinen kahden suorittimen palvelinkortti. Sen sopivuutta virtualisoituihin ympäristöihin parantaa muistin suuri määrä: 18 DIMM-paikkaan saa 288 gigatavua muistia. Levyllä on myös kaksi 10 gigabitin Ethernet-porttia, jotka ovat Intelin uusinta lähiverkkoteknologiaa.

PRIMERGY BX920 S2 -palvelinkortti sopii käytettäväksi sekä virtualisoiduissa että fyysisissä ympäristöissä. Se sopii varsinkin luku/kirjoitus-painotteisiin sovelluksiin tulossa olevan erillisen välimuistin sisältävän RAID-ohjaimen ansiosta. RAID-ohjaimessa on myös paristovarmennus, joka auttaa pitämään tiedot turvassa kaikissa tilanteissa.

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen
puh. 050 322 6916, sähköposti: jukka.vehvilainen@ts.fujitsu.com

Fujitsu Technology Solutionsin kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

PRIMERGY BX900 S1:

BX960 S1:

BX924 S2:

BX920 S2:

Video: Fujitsu ServerView VIOM:

Fujitsusta
Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com