Fujitsun uutuuspalvelimille voi virtualisoida järeimmätkin liiketoimintasovellukset

Fujitsun uuden sukupolven torni-, kehikko- ja korttipalvelimet on tarkoitettu vaativiin virtualisoituihin ympäristöihin, joissa tarvitaan mittavaa suorituskykyä. Kahden suorittimen PRIMERGY-palvelimissa käytetään uusimpia suorittimia, nopeita I/O-liitäntöjä ja energiatehokkaita virtalähteitä. Nyt palvelinten konsolidointi täysin virtualisoituihin ympäristöihin on mahdollista x86-alustoilla, mikä merkitsee huomattavia kustannussäästöjä Unix-pohjaisiin järjestelmäratkaisuihin verrattuna. Tarvittaessa Fujitsun optimointipalvelu auttaa organisaatioita selvittämään omien järjestelmiensä tilan ja muutostarpeet. Fujitsu voi myös suunnitella ja testata uuden konfiguraation, toteuttaa muutokset ja integroida ne olemassa oleviin alustoihin. ”Monet yritykset hyödyntävät jo virtualisointia, ja nyt sen käyttö on laajenemassa yhä enemmän myös liiketoimintakriittisiin sovelluksiin. Silloin on erityisen tärkeää, ettei palvelinten rajallinen suorituskyky aiheuta järjestelmän hidastumista tai jopa seisokkeja”, Fujitsun tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen sanoo. Virtualisoinnin avulla organisaatiot voivat muuttaa tietojärjestelmiään entistä nopeammin markkinoiden muutosten mukana. Palvelinten virtualisointi parantaa merkittävästi resurssien ja sovellusten käytettävyyttä ja käytön tehokkuutta. Samalla se pienentää virrankulutusta sekä hallintakustannuksia. Intelin uusimpia Xeon 5600 -suorittimia käyttäviin palvelimiin kuuluvat PRIMERGY TX300 S6 -tornipalvelin, RX200 S6 -kehikkopalvelin sekä BX920 S2- ja BX922 S2 -korttipalvelimet. Kaikki uutuuspalvelimet voidaan liittää riittävän tallennuskapasiteetin takaamiseksi Fujitsun ETERNUS-levyjärjestelmiin kuitu-, iSCSI- tai SAS-liitynnöillä.