Fujitsun x10sure-ratkaisulla korkeaa käytettävyyttä PK-yrityksiin edullisesti

Käyttökustannuksissa voidaan saavuttaa jopa 50 prosentin säästöjä

Fujitsu tuo markkinoille uudistetun x10sure-käytettävyysratkaisun, jonka virtualisointi- ja automatisointiominaisuuksia on parannettu entisestään. Nyt PK-yritykset voivat rakentaa edullisesti korkean käytettävyyden tietojärjestelmiä, jotka muuntuvat liiketoiminnan tarpeiden mukaan. x10suren nostaa fyysisten ja virtuaalisten palvelinten käytettävyyden korkealle tasolle merkittävästi klusterointia edullisemmin. Tietojärjestelmien korkea käytettävyys vähentää suunnittelemattomia seisokkeja ja siten keskeytyksiä työntekoon ja liiketoimintaan. Käyttökustannuksissa saavutetut säästöt voivat nousta jopa 50 prosenttiin. Helppokäyttöisenä ohjelmisto soveltuu hyvin PK-yrityksiin. Fujitsun kehittämä x10sure-ratkaisu perustuu n + 1- tai n + monta -käytettävyyteen. Jos tuotantopalvelin vikaantuu, varapalvelin tai varapalvelimet käynnistyvät automaattisesti ja palvelut siirtyvät sille muutamassa minuutissa. Joukolle palvelimia riittää yksikin varapalvelin, kun perinteisessä klusterointiratkaisussa palvelimia ja niiden varapalvelimia on yhtä paljon. Näin x10sure-käytettävyysratkaisu on selvästi klusterointia edullisempi vaihtoehto ja nostaa hankittujen laitteiden käyttöastetta. ”x10sure-ratkaisun avaintekijä on sen yksinkertaisuus. Sen avulla saavutetaan tietojärjestelmien korkea käytettävyys edullisesti niin, että sen piirissä ovat kaikki palvelimet. Yrityksen ei enää tarvitse valita, mitkä palvelimet ovat liiketoimintakriittisiä ja mitkä eivät”, Fujitsun tuotepäällikkö Jukka Vehviläinen sanoo. Uusimmassa x10sure-versiossa on otettu entistä paremmin huomioon virtualisointi, josta yritykset hakevat lisää joustavuutta ja dynaamisuutta tietojärjestelmiinsä. Yleensä virtualisointi kuitenkin nostaa järjestelmien kuluja ja tekee niistä monimutkaisia hallita ja käyttää. Virtualisoinnin yksinkertaistamiseksi x10sure-ohjelmistossa on nyt hypervisor-tasoinen tuki virtuaalikoneille. x10sure integroituu saumattomasti johtaviin virtualisointitekniikoihin kuten VMware vSphere ja Microsoftin Hyper-V. Uusi x10sure IS 3.1 -versio tukee myös kahden tornipalvelimen käytettävyysratkaisuja Microsoft Windows Server 2008 -alustoilla ilman erillistä levyjärjestelmää. x10sure 3.1 on saatavissa välittömästi. Ohjelmiston verottomat hinnat alkavat 1 400 eurosta.