GE Capital Aviation Services tilaa Airbusilta 60 A320neo-lentokonetta lisää

Ilmailuliisaus- ja rahoitusyhtiö GE Capital Aviation Services (GECAS) teki sitovan tilauksen 60 A320neo-lentokoneesta Pariisin ilmailumessuilla. Kaikkiin koneisiin tulee CFM:n LEAP-X-moottorit.

Uusi tilaus nostaa GECASin Airbusilta tilaamien koneiden määrän 465:een. A320neo-koneita on tilauksissa 120 kappaletta.

“A320neo-perhe on ihanteellinen ratkaisu asiakkaillemme, jotka etsivät käytössä taloudellista ja teknologialtaan luotettavaa tuotetta. Me näemme tämän polttoainetta säästävän lentokoneen kapearunkokalustomme tukipilarina tulevina vuosina”, GECASin pääjohtaja Norman C.T. Liu sanoo.

A320-perhe on maailman myydyin kapearunkoinen konemallisto. Airbus on saanut A320-koneista yli 11 700 tilausta ja toimittanut yli 6 500 konetta.

A320neo-malleissa on uuden sukupolven moottorit ja Sharklet-kärkisiivet, jotka yhdessä pienentävät polttoaineen kulutusta 15 %. GECASin uuden tilauksen jälkeen Airbus on saanut A320neo-koneista yli 3 800 sitovaa tilausta 72 asiakkaalta.

Viestintätoimisto Cocomms
Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen(at)cocomms.com

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan maailman tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin. Airbus on toimittanut 9 000 lentokonetta noin 370 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi yli 6 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu Airbus Group -konserniin.