GE ja Nissan kehittämään sähköautoratkaisuja

GE ja Nissan kehittävät yhdessä uutta teknologiaa, joka tekee sähköautolla ajamisesta vaivatonta. Globaali monialayritys General Electric (GE) ja autovalmistaja Nissan ovat allekirjoittaneet kolmivuotisen yhteistyösopimuksen tavoitteenaan kehittää uutta teknologiaa sähköautojen luotettavaan ja tehokkaaseen lataamiseen. Kumppaneilla on älykkään lataamisen kriittisimmillä osa-alueilla tarvittavaa erityisosaamista. GE on maailman johtava toimija energiasektorilla, ja sen asiakaskunta kattaa koko sähköverkon. Nissan taas on maailman suurimpia autonvalmistajia ja johtava sähköautojen kehittäjä: nollapäästöinen, täysin sähköinen Nissan LEAF on määrä tuoda Japanin, Yhdysvaltain ja Euroopan markkinoille myöhemmin tänä vuonna. “Ladattavien hybridi- ja sähköautojen nopea kehitys viime vuosina on mullistanut älykkään lataamisen“, sanoo GE Global Researchin johtaja Mark Little. “Tutkimme Nissanin kanssa, mitä teknologioita tarvitaan autossa, sähköverkossa ja kotona tai työpaikalla älykkään lataamisen mahdollistamiseksi.” “Nissanin visiona on nollapäästöinen liikenne. Pyrimme tavoitteeseen kokonaisvaltaisesti tekemällä yhteistyötä useita eri teollisuudenaloja edustavien kumppanien kanssa”, sanoo Nissanin johtaja Shunichi Toyomasu. GE ja Nissan keskittyvät yhteistyössään kahteen keskeiseen osa-alueeseen: sähköautojen integrointiin rakennusten kanssa ja latauksen tehostamiseen. Yhtiöt päättävät lähikuukausina, missä hankkeissa ne tekevät yhteistyötä. GE:n tutkimuskeskus on kaikkien yhtiön liiketoimintojen teknologiakehityksen maailmanlaajuinen tukikohta. Tutkimuskeskuksella on toimipisteet New Yorkin osavaltion Niskayunassa, Bangaloressa, Shanghaissa ja Münchenissä. Tutustu GE:n tutkimuskeskukseen osoitteessa www.ge.com/research Ota yhteyttä GE:n tutkijoihin: http://edisonsdesk.com twitter.com/edisonsdesk