GE tahkoaa yli 1,7 miljardin dollarin myyntitulot Pekingin olympialaisista

Pekingin olympialaisten virallinen kumppani GE on ylittänyt olympialaisiin asettamansa myyntitavoitteet. GE on mukana 400 infrastruktuurihankkeessa Pekingissä ja sen ympäristössä. Niiden odotetaan tuovan yhtiölle 700 miljoonan dollarin tulot.

General Electric tarjoaa edistyksellistä infrastruktuuriteknologiaa kaikkiin 37 viralliseen kisapaikkaan sekä hankkeisiin eri puolilla Pekingiä.

NBC Universal lähettää Yhdysvalloissa yli 3 600 tuntia olympiaurheilua, ja yhtiö saavuttaa yli miljardin dollarin ennätykselliset mainostulot. Kisoista on tulossa sekä menestyksekkäimmät olympiakisat GE:n historiassa että NBC:n historian katsotuimmat olympialaiset.

Yli 70 vuoden ajan teknologiaratkaisuja olympialaisiin ja muihin suuriin urheilutapahtumiin toimittanut GE johtaa hankkeita kaikissa 37 virallisessa kisapaikassa sekä 168 liiketalossa Pekingissä ja sen ympäristössä. Monet teknologiahankkeet ovat Kiinassa ennen näkemättömiä. Näitä ovat juomaveden suodatustekniikka sekä sadeveden kierrätys kansallisstadion Linnunpesässä, 73 sähkönjakelukeskusta sähkön tuottamiseksi 50 kisapaikkaan sekä matkatavaroiden tehostettu läpivalaisu Pekingin kansainvälisellä lentokentällä. Lisäksi GE varustaa Zhangbein ja Shangyin tuulivoimalat 120 tuuliturbiinilla, jotka tuottavat energiaa olympia-alueelle.

”GE:llä on ainutlaatuiset edellytykset tarjota tärkeitä teknologiaratkaisuja olympialaisten isäntäkaupungeille”, sanoo GE:n toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Jeff Immelt. ”Olemme toimineet Kiinassa aktiivisesti yli 100 vuoden ajan, ja olemme ylpeitä tiiviistä yhteistyöstämme Pekingin olympialaisten järjestelykomitean ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa maailman suurimman urheilutapahtuman järjestämisessä.”

GE:n teknologiaratkaisut ovat keskeisesti esillä tärkeimmillä kisapaikoilla ja sen ympäristössä, mukaan lukien Linnunpesässä, uimastadion Vesikuutiossa ja sisästadionilla. GE tukee lukuisia kunnallishankkeita ja -palveluita, muun muassa Pekingin sähköviraston sähkönjakelujärjestelmiä, metrolinjaa 4 sekä kansainvälistä lentokenttää.

”GE:n panos olympialaisten rakentamisessa on tukenut merkittävästi kaupungin muuttumista", sanoo Kansainvälisen olympiakomitean markkinointitoimikunnan puheenjohtaja Gerhard Heiberg. ”Infrastruktuurista vedenkäsittelyyn ulottuvien hankkeidensa avulla GE auttaa varmistamaan, että olympialaiset sujuvat jouhevasti niin urheilijoiden, katsojien kuin median kannalta.”

Ecomagination – kestävän kehityksen olympialaisia rakentamassa
GE tarjoaa useita ratkaisuja puhtaan energian tuottamiseksi Pekingin ympäristössä Ecomagination-ohjelmansa hengessä. Ohjelman tavoitteena on lisätä yhtiön asiakkaiden kannattavuutta ja ympäristöhyötyjä samanaikaisesti.

GE varustaa Pekingin pohjoispuolella sijaitsevat Zhangbein ja Shangyin tuulivoimalat 120 tuuliturbiinilla, jotka liittyvät Kiinan pohjoiseen kantaverkkoon ja tuottavat 180 megawattia puhdasta sähköä Tianjiniin, Tangshaniin ja Pekingiin. Tuulivoimalat tuottavat sähköä lähes 400 000 kiinalaiseen keskivertokotitalouteen vuodessa, mikä vastaa yli 400 000 hiilidioksiditonnin poistamista Kiinan ilmakehästä. Tämä tukee maan tavoitetta järjestää ”vihreät” olympialaiset.

GE toimittaa kansallisstadionille kaksi vedenkäsittelyjärjestelmää ja tarjoaa käänteisosmoosiin suunnattuja kalvoteknologioita Tangshan Nanpun jätevedenkäsittelylaitoksen käyttöön. Laitos tuottaa yli 93 000 tonnia puhdasta vettä päivässä, mikä riittäisi täyttämään 37 olympia-allasta. Lisäksi vettä käytetään teollisissa hankkeissa Tangshan Nanbaon talouskehitysalueella. GE:n suodatusteknologiaa hyödynnetään myös Qinghen jätevedenpuhdistuslaitoksessa, jossa puhdistetaan päivittäin 80 000 kuutiometriä jätevettä, jota käytetään viheralueiden hoidossa olympialaisten aikana.

Vedenkäsittelyteknologiaa Kiinan tulevien sukupolvien hyväksi
GE ilmoitti toukokuussa lahjoittavansa kaksi edistyksellistä vedenkäsittelyjärjestelmää puhtaan juomaveden tuottamiseksi yli 60 000 kiinalaiselle Dongguanin kaupungissa ja sitä ympäröivissä kylissä. Järjestelmät ovat lahja Kiinan kansalle, ja ne on suunniteltu edistämään ihmisten terveyttä puhtaan juomaveden avulla.

GE rakennuttaa ja käynnistää tänä kesänä yhdessä Kiinan vesiministeriön kanssa täysitehoisen vedenkäsittelylaitoksen Dongguanissa sekä liikkuvan vedenkäsittelylaitoksen, joka tuottaa puhdasta vettä naapurikyliin. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Kiinassa käytetään edistyksellistä, liikkuvaa vedenkäsittelyjärjestelmää puhtaan veden tuottamiseksi kunnallisten vesiverkostojen ulottumattomissa olevilla alueilla.

Huippututkimuksella tietoa urheilijoiden terveydestä
GE Healthcare edistää yhdessä johtavien lääketieteen asiantuntijoiden kanssa innovatiivisten kuvantamistekniikoiden käyttöä lisätiedon saamiseksi urheilijoiden terveydestä ja ihmisten terveyden edistämiseksi. Yhtiö jatkaa olympiaurheilijoiden sydäntutkimuksia sekä ennen Torinon vuoden 2006 talviolympialaisia käynnistettyä lihaksiin ja luihin liittyvää tutkimusta. Tavoitteena on osoittaa, että terveyden tarkkailu ja ongelmiin puuttuminen ajoissa ehkäisee vammojen syntymistä sekä parantaa urheilijoiden terveyttä ja suorituksia.

GE Healthcare tarjoaa lisäksi Pekingin olympialaisiin edistyksellisiä ultraääni-, MRI- ja EKG-tekniikoita. GE:n teknologiaa hyödynnetään olympiakylän sairaalassa, joka huolehtii noin 10 500:n yli 200 maasta tulevan urheilijan terveydestä. Teknologiaa käyttävät lisäksi Yhdysvaltojen, Kiinan, Italian, Ranskan ja Espanjan olympiajoukkueiden lääkärit.

GE:n myynnin kannustusohjelma
GE on käynnistänyt maailmanlaajuisen kannustusohjelman, joka koskee yli 40 000 yhtiön myyntityöntekijää ympäri maailmaa. Ohjelma on kasvattanut yhtiön myyntiä yli 190 miljoonalla dollarilla vuosina 2007 ja 2008. Yksinkertaisia digitaalisia puitteita hyödyntämällä myyntitiimit eri puolella maailmaa voivat kehittää räätälöityjä olympia-aiheisia myynnin kannustusohjelmia työntekijöille ja jakelijoille.

NBC Universal
NBC Universalin televisiokanavat NBC, USA, MSNBC, CNBC, Oxygen ja Telemundo sekä NBCOlympics.com lähettävät Yhdysvalloissa yli 3 600 tuntia Pekingin olympialaisia. Kyseessä on historian suurin yksittäinen mediahanke. Kanavien lähettämät 3 600 tuntia olympiaurheilua on 1 000 tuntia enemmän kuin kaikkien kesäolympialaisten yhteensä saama televisioaika Yhdysvalloissa, laskettuna aina vuoden 1960 Rooman olympialaisista alkaen.

NBCU lähettää Pekingin olympialaisten 17 kisapäivän aikana keskimäärin yli 212 tuntia urheilua päivässä. Suoria televisiolähetyksiä on enemmän kuin kesäolympialaisista koskaan aikaisemmin, vaikka Yhdysvaltojen itärannikon ja Kiinan välinen aikaero on 12 tuntia. Lisäksi olympialaiset lähetetään nyt ensimmäistä kertaa kokonaisuudessaan teräväpiirtona.

NBCOlympics.com-sivusto tarjoaa amerikkalaiskatsojille noin 2 200 tuntia olympiaurheilua suorana laajakaistavideolähetyksenä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun sivuilla voi seurata suoraa lähetystä.