GT Tiekartaston saa nyt myös mobiiliversiona

Karttakeskus tuo mobiilitiekartan Suomeen. Uuden painetun GT Tiekartasto Suomi 2013:n ostaja saa veloituksetta käyttöönsä myös kartaston mobiilisovelluksen.

Painettu GT Tiekartasto Suomi 2013 on jo 19. painos Suomen myydyimmästä tiekartastosta. Ajantasaisen ja luotettavan tiestökuvauksen ja nimistön lisäksi se esittelee myös monia tielläliikkujia kiinnostavia palvelu- ja matkailutietoja.

Nyt tiekartaston ostaja voi maksutta ladata itselleen tiekartaston mobiilisovelluksen. Tämä painetun ja digitaalisen tuotteen yhdistävä konsepti on ensi kertaa käytössä Suomessa, kertoo tuotepäällikkö Jyrki Kanerva. Painetussa tiekartastossa on latauskoodi, jonka käyttäjä voi rekisteröidä Karttakauppa.fi-sivuilla. Latauskoodin rekisteröimällä käyttäjä saa avauskoodin, jolla hän voi aktivoida mobiiliversion käyttöönsä. Sovelluksen maksuton käyttöoikeus on voimassa vuoden 2014 maaliskuun loppuun saakka.

GT Tiekartaston mobiilisovellus on yhteensopiva Android (4.0 tai uudempi) ja Apple iOS (4.3 tai uudempi) -käyttöjärjestelmien mobiililaitteiden kanssa. Kartaston lataamisen jälkeen koko Suomen alueen kattava karttasovellus toimii myös ilman internetyhteyttä offline-tilassa.

Mobiilisovelluksen karttanäkymässä GPS-paikannustoiminto näyttää kulloisenkin sijainnin. Kahden paikan etäisyyden toisistaan voi mitata helposti kahden sormen napautuksella. Sovellus näyttää koko ajan painetun kartaston vastaavan sivunumeron. Lisäksi mobiilikartan voi nopeasti keskittää painetun kartan sivunumeroa vastaavalle alueelle sivunumeron syöttämällä.

Mobiilisovelluksessa on digitaaliseen muotoon sovitettuna samat 1:200 000/1:250 000 -mittakaavaiset tiekartat kuin painetussa versiossa.

Painettu GT Tiekartasto Suomi 2013 kokoaa kaikkiaan yli 2800 matkailukohdetta ja majoituskohteita lähes 2000. Helppolukuisilta tiekartoilta erottuvat selvästi kaikki ajokelpoiset tiet, teiden ja liittymien numerot, välimatkat ja paikannimet. Kartastoon on merkitty myös teiden päällystetiedot.

GT Tiekartasto Suomen yli 60 000 nimen hakemistossa on myös ruotsin- ja saamenkieliset rinnakkaisnimet suomenkielisille nimille. Lisäksi siihen on listattu kaikki liikennemerkit. Välimatkataulukko helpottaa reittisuunnitelmien tekoa.

Kokonaan Suomessa tehdylle painotyölle on myönnetty Avainlippu-tunnus. Myös mobiiliversio on täysin kotimaista tuotantoa.

GT Tiekartasto Suomi

ISBN 978-952-266-089-3

• Koko: 22 x 30 cm

• 336 s.