• Cocomms Oy/

Hannah Montana 3D -konserttielokuva "Hannah Montana/Miley Cyrus: The Best of Both Worlds Concert" Disney Channelilla perjantaina 12. syyskuuta klo 20

Disney Channel esittää konserttielokuvan, joka kannattaa katsoa 3D-lasit päässä. Laseja jaetaan ilmaiseksi ennen ensi-iltaa koko Suomessa Toys’R’Us- ja BR-Lelut-myymälöissä. Lasit voi tehdä myös itse. Kuvia elokuvasta löytyy viestin lopussa olevista linkeistä.

Nuori supertähti Miley Cyrus esittää Hannah Montanaa Disney Channelin suositussa tv-sarjassa. Hannah on tavallinen koulutyttö, joka elää kaksoiselämää poptähtenä. Salaisuutta ei tiedä kukaan muu kuin hänen perheensä ja läheisimmät ystävänsä. Oikeassa elämässä myös Miley Cyrus on noussut valtaisaan suosioon. Viime vuonna hänestä tuli kaikkien aikojen nuorin artisti, joka on päässyt Billboard 200 -listan kärkeen kahdella eri albumilla vuoden sisällä.

Miley Cyrusin 70 päivän konserttikiertue Yhdysvalloissa oli täysin loppuunmyyty. Kiertue päättyi helmikuussa. Walt Disney Pictures teki kiertueen pohjalta elokuvan ”Hannah Montana/Miley Cyrus: The Best of Both Worlds Concert”, joka toteutettiin 3D-muodossa. Yhdysvalloissa leffaa esitettiin valikoiduissa 3D-elokuvateattereissa, ja se tuotti yhtiön kassaan lyhyessä ajassa huimat 65 miljoonaa dollaria.

Konserttielokuva esitetään nyt Disney Channelilla Suomessa. Monille Hannah Montana -faneille konserttielokuvan ensi-ilta on iso juttu. Siksi kanavan sivuille http://www.disney.fi/DisneyChannel/hannahmontana/3d/ on tehty muun muassa valmis pohja kutsukortille, jonka voi lähettää parhaille kavereilleen ja pyytää heidät ensi-iltajuhliin katsomaan leffaa yhdessä. Lisäksi sivuilla on mm. ohjeet siitä, miten voi tehdä omat 3D-lasit ja testata niitä pelaamalla 3D-peliä. Sivuilla opastetaan myös oman Hannah Montana -musiikkivideon tekemisessä. Taltioinnilla voi päästä Hannahin kotisivuille.

Konserttielokuvan ensi-iltana 12. syyskuuta Disney Channelilla esitetään Hannah Montana -maraton klo 17.30 alkaen. Koko edeltävän viikon kanavalla esitetään myös Hannah Montanan uusimmat jaksot joka ilta kello 19.00 (perjantaina klo 19.30).

Tietoja Hannah Montanasta:

”Hannah Montana” -albumi julkaistiin vuonna 2006 ja siitä tuli ensimmäinen tv-sarjan soundtrack, joka nousi Billboard 200 -listan ykköseksi. Jenkeissä levy on myynyt tripla-platinaa.

Vuonna 2007 esikoislevyä seurasi tupla-albumi ”Hannah Montana 2: Meet Miley Cyrus”, joka nousi edeltäjänsä tavoin Billboardin listalle. Se myi tupla-platinaa USA:ssa, ja sen myötä Miley Cyruksesta tuli kaikkien aikojen nuorin artisti, joka on ollut Billboard-listan kärjessä kahdella albumilla vuoden aikana.

Miley Cyrusin uusin levy ”Breakout” julkaistiin USA:ssa kesällä, ja se ampaisi välittömästi listaykköseksi. Suomessa levy julkaistaan 10. syyskuuta. Live-albumi ”Hannah Montana: Best Of Both Worlds Live” pohjautuu elokuvan kanssa samaan kiertueeseen, ja se julkaistn Suomessa 2. heinäkuuta. Levyllä on lisäksi bonus-DVD, joka sisältää kiertueen huippuhetkiä ja backstage-materiaalia.

Hannah Montana -tv-sarjan näyttelijät kuvaavat parhaillaan Hannah Montana -elokuvaa, jonka tekee Walt Disney Studios. Leffaa kuvataan Nashvillessä Yhdysvalloissa, ja sen Suomen-ensi-ilta on kesällä 2009.

Rajoitettu painos "Hannah Montana/Miley Cyrus: The Best of Both Worlds Concert" -konserttielokuvan 3D-versiosta julkaistaan 24. lokakuuta DVD:llä. Mukana on neljät 3D-lasit. Elokuvaa jakelee Suomessa Walt Disney Studios Home Entertainment.

Lisätietoja elokuvasta ja tv-sarjasta, kuvapyynnöt:
Pia Pihlaja, viestintätoimisto Competence Communications
puh. 050 590 8717, pia.pihlaja@cocomms.com

tai

Elisabeth Thomassen, PR Project Leader, Disney Channel Scandinavia (Tukholma)
puh. +46 8 555 445 83 tai +46 706 174 445, elisabeth.thomassen@disney.com