Hartwall nimittää Pekka Rantalan uudeksi toimitusjohtajakseen

Oy Hartwall Ab on nimittänyt Pekka Rantalan uudeksi toimitusjohtajakseen. Hän aloittaa tehtävässä 21. lokakuuta 2013.

Pekka Rantalalla, 47, on lähes 20 vuoden kokemus kuluttajatuotebrändien johtamisesta ulkomailla ja kotimaassa Nokiasta sekä viimeisimpänä päivittäistavarabrändien parista Fazerilta, missä hän toimii Fazer Brands -liiketoiminta-alueen toimitusjohtajana. Ennen Fazerille siirtymistä Pekka Rantala oli vastuussa Nokian globaalista markkinointi- ja brändistrategiasta. Hänellä on kauppatieteiden maisterin tutkinto Helsingin kauppakorkeakoulusta, josta hän valmistui vuonna 1994.

”Pekalla on vahva kokemus lukuisista vastuullisista johtotehtävistä paikallisilla ja globaaleilla markkinoilla. Hänen johtamistaitonsa, kaupallinen osaamisensa sekä ainutlaatuinen näkemyksensä brändinrakentamiseen tuo meille vahvaa johtajuutta ja kaupallista osaamista, joiden avulla kehitämme Hartwallin vahvoja brändejä edelleen. Odotamme innolla, että Pekka johtaa Hartwallin tiimiä viemään tuotteemme ja brändimme uudelle tasolle sekä suomalaisten kuluttajien että asiakkaiden hyödyksi”, Henrik Brandt, Hartwallin hallituksen puheenjohtaja ja Royal Unibrew’n toimitusjohtaja, sanoo.

Pekka Rantala tulee Jan-Keen Niemanin tilalle. Nieman on toiminut Hartwallin toimitusjohtajana vuodesta 2009. Kun Royal Unibrew vastikään osti Hartwallin, sovittiin, että Jan-Kees Nieman jatkaa toimitusjohtajana toistaiseksi muutoksen sujuvuuden takaamiseksi. Sopimuksen mukaan Jan-Kees Niemanin oli kuitenkin tarkoitus palata Heinekenin palvelukseen, minkä johdosta hänen seuraajansa etsiminen aloitettiin välittömästi.

”Hartwallin hallitus kiittää Jan-Keesiä vahvasta tuesta viime kuukausien aikana. Hänen sitoutumisensa sujuvan muutoksen varmistamiseksi on ollut erityisen tärkeää liiketoiminnan ja asiakassuhteiden jatkuvuudessa”, Henrik Brandt kommentoi.

Pekka Rantalan ammatillinen kokemus:

Fazer:

2013–                toimitusjohtaja, Fazer Brands -liiketoiminta-alue, Suomi

2011–2012        toimitusjohtaja, Fazer Leipomot & Makeiset -liiketoiminta-alue, Suomi

Nokia:

2008–2011        markkinointijohtaja, Worldwide Marketing

2006–2007        johtaja, Customer and Market Operations, Europe

2004–2005        markkinointijohtaja, Multimedia Business Group

2000–2003        markkinointijohtaja, Nokia Mobile Phones EMEA

1998–2000        toimitusjohtaja, Nokia Mobile Phones Italia

1996–1998        toimitusjohtaja, Nokia Mobile Phones Austria and Switzerland

1994–1995        vientipäällikkö, Nokia Mobile Phones EMEA

Henrik Brandt, Hartwallin hallituksen puheenjohtaja, Royal Unibrew A/S:n toimitusjohtaja, puh. +45 5677 1513

Pekka Rantala, Hartwallin uusi nimitetty toimitusjohtaja, puh. +358 40 5051970

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink.

www.hartwall.fi

Avainsanat: