• Cocomms Oy/

Hawaiian Airlines tilaa ensimmäisenä yhdysvaltalaisena lentoyhtiönä A330-800neo-lentokoneita

Hawaiian Airlines on tehnyt Airbusin kanssa aiesopimuksen, jonka mukaan lentoyhtiö ostaa kuusi A330-800neo-lentokonetta. Tilaus korvaa aiemmin tehdyn kuuden A350-800-koneen tilauksen.

“A330-800neon polttoainetehokkuus, entistä suurempi kantama ja samankaltaisuus nykyisin käyttämiemme A330-koneiden kanssa tekevät siitä sopivan ratkaisun kalustomme kasvattamiseen vuosikymmenen lopulla”, sanoo Hawaiian Airlinesin pääjohtaja Mark Dunkerley.

Hawaiian Airlinesilla on tällä hetkellä käytössä 18 A330-200-lentokonetta. Yhtiö on myös tilannut Airbusilta 16 A321neo-lentokonetta.

A330-800neo ja A330-900neo ovat kaksi uusinta lisäystä Airbusin laajarunkokoneiden valikoimaan. Niiden toimitukset alkavat vuoden 2017 viimeisellä neljänneksellä. Uutuuksissa on uusimman sukupolven Rolls-Royce Trent 7000 -moottorit, niiden aerodynamiikkaa kehitetään, ja niiden matkustamoihin tulee uusia ominaisuuksia.

A330neo-koneen polttoaineen kulutus on 14 prosenttia aiempaa pienempi istuinpaikkaa kohden, mikä tekee siitä kustannustehokkaimman keskikokoisen laajarunkokoneen markkinoilla. Lisäksi A330neo-mallien kantama pitenee jopa 400 merimailia.

Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen(at)cocomms.com

Airbus Facebookissa www.facebook.com/airbus, Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Kuvia A320neosta löytyy Airbusin sivulta: http://www.airbus.com/presscentre/pressroom/high-res-photos/filter/a320-family/cache/0/

Valokuvia ja videoita julkistuksista Farnborough’n ilmailunäyttelyssä löytyy Airbusin sivulta www.airbus.com/presscentre/

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta noin 350 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi miltei 5 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.