Henkilöstöjohtamisen konsultointiyhtiö HR4 Group ostaa Promenade Researchin

Henkilöstöjohtamisen konsultoinnin ja ulkoistamisen erikoisosaaja HR4 Group Oy on ostanut yritysjohtamisen tutkimuspalveluihin erikoistuneen Promenade Research Oy:n. Yritysjärjestely toteutetaan osakekauppana, jossa HR4 Group Oy ostaa Promenade Research Oy:n koko osakekannan.

Uuden yhtiön arvioitu liikevaihto on runsaat 10 miljoonaa euroa vuonna 2013 ja se työllistää jatkossa yli 100 henkeä.

Kauppa on osa konsernin kasvustrategiaa, joka samalla toimii koko ryhmän tulevaisuuden kasvun ja kilpailukyvyn mahdollistajana. Järjestelyllä haetaan kasvua ja uusia liiketoimintamahdollisuuksia niin Suomessa kuin ulkomailla.

”Henkilöstöjohtamisen merkitys on suomalaisissa, kansainvälisesti toimivissa yrityksissä kasvanut merkittävästi viime vuosina. Tämän kaupan myötä pystymme tarjoamaan molempien yhtiöiden nykyisille sekä uusille asiakkaille entistä kokonaisvaltaisemman ja monipuolisemman palvelukokonaisuuden, joka vastaa yritysjohtajille, esimiehille ja asiantuntijoille asetettuihin, kaiken aikaa koveneviin työelämän haasteisiin”, sanoo toimitusjohtaja Kai Myllyneva HR4 Group Oy:stä.

Promenade Research tulee osaksi HR4 Group -konsernia, jossa se jatkaa toimintaansa omana yksikkönään. Yritysjärjestely saadaan kokonaisuudessaan päätökseen vuoden loppuun mennessä.

”HR4 on alan suurin ja mielenkiintoisin toimija, jolla on kilpailukykyinen palvelukonsepti. Yhtiöidemme kulttuurit osuvat yksiin ja palvelutarjontamme täydentävät hienosti toisiaan. Me vahvistamme HR4:n palvelukokonaisuutta huippuluokan tutkimuspalveluilla, joissa yhdistämme uudella tavalla henkilöstö- ja asiakasnäkökulmat johtamiseen ja kehittämiseen. Uskon vahvasti nyt muodostetun yhtiön menestyvän jatkossa myös kansainvälisillä markkinoilla”, sanoo Promenade Research Oy:n väistyvä hallituksen puheenjohtaja Mikko Isotalo.

HR4 Group -konserniin kuuluu järjestelyn jälkeen emoyhtiö ja useita tytäryhtiöitä. Suomen liiketoimintoihin keskittynyt HR4 Solutions Oy tarjoaa henkilöstöjohtamisen konsultointi- ja ulkoistuspalveluja niin suurille konserneille kuin pienille asiantuntijayrityksillekin toimitusjohtajanaan Taru From. HR4 International B.V. tarjoaa vastaavia henkilöstöjohtamisen konsultointi- ja ulkoistuspalveluja ulkomailla johtajanaan Terhi Klemetti. Yhtiöllä on jo liiketoimintaa Hollannissa, ja sitä on tarkoitus laajentaa jatkossa muihin Pohjois-Euroopan maihin. Hollannin HR4 Solutions B.V. -yhtiön maajohtajana toimii Vincent Steinebach. Promenade Research Oy:n toimitusjohtajana jatkaa nykyinen toimitusjohtaja Laura Santasalo. Konsernia johtaa Kai Myllyneva.

HR4 Group -konsernin vuoden 2012 liikevaihto oli 6,04 M€ ja liiketulos 718 t€. Henkilöstömäärä on 70 (3/2013). Promenade Research Oy:n vuoden 2012 liikevaihto oli 2,66 M€ ja liiketulos 514 t€ sekä henkilöstön lukumäärä 30 (3/2013). HR4 Solutions Oy:n tärkeimpiin asiakkaisiin vuonna 2012 kuuluivat muun muassa Blue1, Leiras Takeda, Fortum, Samlink ja Outotec. Vuonna 2012 tärkeimpiä Promenaden asiakkaita olivat muun muassa OP-Pohjola, Kesko, Lemminkäinen, PKC Group, Lindström, Onninen ja Orion.

toimitusjohtaja Kai Myllyneva, HR4 Group Oy, puh. 0400 702 634, kai.myllyneva@hr4.fi

toimitusjohtaja Laura Santasalo, Promenade Research Oy, puh. 050 506 5060, laura.santasalo@promenade.fi

HR4 Group -konserni
on vuonna 2005 perustettu, yrittäjäomisteinen kasvuyhtiö, joka tarjoaa henkilöstöjohtamisen konsultointi- ja ulkoistuspalveluja kaiken kokoisille yrityksille Suomessa ja Hollannissa. Suomessa yhtiöllä on toimistot Espoossa, Tampereella, Jyväskylässä ja Oulussa. Hollannin toimipiste on perustettu 2011 Amsterdamiin. Konsernin vuoden 2012 liikevaihto oli runsaat 6 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 70 henkeä. Lisätietoja www.hr4.fi