IBS auttaa Hondaa myymään 35 000 autoa Pohjoismaissa ja Baltiassa

Autonvalmistaja Honda päivittää toiminnanohjausjärjestelmänsä IBS Enterprise 6.0 -versioon Pohjoismaissa. Yhtiön tavoitteena on parantaa ja tehostaa taloushallinnon toimintaa.

Hondan autojen kysyntä on kasvussa. Vuonna 2005 yhtiö myi runsaat 16 000 autoa. Autojen ja niiden varaosien valmistaja myy tuotteitaan jälleenmyyjäverkostonsa kautta.

IBS Enterprise -päivitys auttaa Hondaa tehostamaan taloushallintoaan ja siten vahvistamaan kilpailukykyään.

– Valitsimme IBS:n järjestelmän ennen kaikkea siksi, että se on kustannustehokas. Automyyntimme kasvaa jatkuvasti, ja lähivuosien tavoitteenamme on myydä 35 000 autoa vuodessa. Tämä asettaa organisaatiomme tehokkuudelle isoja haasteita, joihin pääsemiseksi meidän on tehostettava useita prosesseja, sanoo Honda Nordic AB:n talouspäällikkö Magnus Östmark.

Hondalla on Malmössä noin 70 sekä Pohjoismaiden että Baltian markkinoita palvelevaa työntekijää. Yksikkö vastaa sekä hallinnosta, markkinoinnista, takuiden käsittelystä, logistiikasta ja taloushallinnosta näillä markkinoilla. Valtaosa yksikön käyttämistä tietojärjestelmistä on Hondan omia, IBS Enterprise on yksi harvoista ulkoa ostetuista järjestelmistä.

Honda on käyttänyt IBS:n taloushallinnon tietojärjestelmää vuodesta 1997. Uusi tietojärjestelmä arvioidaan saatavan käyttöön huhtikuussa 2007.