Ifolor tuo valokuvakirjat Suomen markkinoille

Suomen johtava kuvapalvelu Ifolor lanseeraa korkealaatuiset valokuvakirjat Suomen markkinoille. Omista digikuvista voi verkossa teettää helposti ja edullisesti kirjan teksteineen. Ifolor ennustaa, että valokuvakirjoista tulee uusi hittituote.

Valokuvakirjat ovat lyöneet itsensä läpi internetin kultamaassa Yhdysvalloissa, jossa tehdään esimerkiksi upeita hääalbumeita tai annetaan läheisille ja ystäville muistoksi kuvakirjoja juhlista, yhteisistä matkoista tai vaikkapa lapsen ensimmäisestä vuodesta. Trendi alkaa nyt rantautua Eurooppaan. Seuraavaksi maantieteelliseksi menestysalueeksi povataan Pohjoismaita ja Suomea.

”Kuvakirja on ehdottomasti tämän hetken suurin mullistus valokuvausalalla. Suomalaiset ovat tottuneita käyttämään tietokonetta eivätkä arastele kokeilla uusia asioita. Kuvakirjasta voi nauttia aina uudelleen, eikä kuvien katsominen ole sidottu tietokoneen ruutuun”, Ifolorin Pohjoismaiden uusi toimitusjohtaja Nella Ginman sanoo.

Taloustutkimuksen tuoreen kyselyn mukaan peräti 42 prosenttia digikuvia ottavista suomalaisista kantaa huolta kuviensa katoamisesta. Tulostettuina laadukkaiksi kirjoiksi tärkeät muistot säilyvät turvassa yhdessä paikassa.

Kuvakirjan tekeminen onnistuu joko selaimen kautta internetissä tai omalle tietokoneelle ladattavan ilmaisen Ifolor Designer -ohjelman avulla. Ifolor Designer on markkinoiden edistyksellisin ja monipuolisin ohjelma. Ohjelman Easy-tilassa kirjojen luonti on helppoa ja yksinkertaista. Expert-tila antaa mahdollisuuden päästää oma luovuus valloilleen ja kokeilla monipuolisia ja hauskoja muokkaus- ja tyylivaihtoehtoja. Kirjat tallentuvat automaattisesti käyttäjän koneelle, joten suunnitteluun voi käyttää aikaa useaan eri otteeseen.

PhotoBook-kirjoja on useita malleja. Kovakantisessa Deluxe-kirjassa on kovat kiiltolaminoidut kannet ja liimasidonta. Deluxe-kirjoja on sekä A4- että neliömallisena, ja niitä voi tilata 36-, 48- tai 60-sivuisena. Yhteen kirjaan mahtuu 36–360 valokuvaa. PhotoBook-kirjoja saa myös pehmeäkantisena, metallikierresidonnalla kovamuovikantisena sekä taskukokoisina kuvakirjoina.

Ifolor Designer -tilausohjelma toimii Microsoft Windows 2000, XP ja Vista -käyttöjärjestelmissä.

Pohjoismaiden toimitusjohtaja Nella Ginman, puh. 0400 411 014
markkinointijohtaja Kirsi-Marja Salla, puh. 040 525 5256