ILFC:n vahvistama tilaus nostaa Airbusin A320-lentokoneiden tilaukset yli 7 000:n

International Lease Finance Corporation -liisausyhtiö (ILFC) on vahvistanut maaliskuussa solmitun aiesopimuksen sadan A320neo-lentokoneen ostosta. Tämän ansiosta A320-perheen lentokoneiden sitovat tilaukset nousevat yli 7 000:n.

“Uuden A320neo-lentokoneen ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme kapearunkokonetta, joka mahdollistaa merkittävän polttoaineen kulutuksen vähennyksen. Olemme nähneet markkinoilla huomattavaa kiinnostusta ja odotamme näkevämme lentokoneen käytössä ensimmäisillä asiakkailla vuonna 2015”, ILFC:n pääjohtaja Henri Courpron sanoo.

A320neo-koneissa käytetään uusia, entistä tehokkaampi moottoreita sekä sharklet-siipiulokkeita. Nämä merkitsevät jopa 15 prosentin säästöjä polttoaineen kulutuksessa eli noin 3 600 tonnin vähennystä hiilidioksidipäästöissä lentokonetta kohden vuodessa. A320neo vähentää myös typpioksidipäästöjä ja lentomelua merkittävästi.

Airbusin A320 on maailman myydyin kapearunkokoneiden perhe. Yli 4 600 konetta on toimitettu yli 330 asiakkaalle eri puolilla maailmaa.

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 09 6689 6925, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus on toimittanut yli 6 500 lentokonetta, ja yhtiöllä on yli 300 asiakasta eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi noin 3 500 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.