ILFC tilaa Airbusilta 50 A320neo-lentokonetta lisää

International Lease Finance Corporation -liisausyhtiö (ILFC) on tehnyt sitovan tilauksen ja ostaa Airbusilta 50 A320neo-perheen lentokonetta lisää. ILFC oli ensimmäinen A320-koneita tilannut liisausyhtiö. Vuonna 2011 se tilasi 100 lentokonetta, joten uusi tilaus nostaa yhtiön A320neo-tilaukset 150:een.

ILFC on myös Airbusin suurin asiakas. Se on tilannut Airbusilta kaikkiaan 769 kapearunko- ja laajarunkokonetta.

”Neo-mallin ansiosta ILFC voi tarjota asiakkailleen kapearunkokoneita, jotka vähentävät polttoaineen kulutusta merkittävästi ja joissa on luokkansa levein ja mukavin matkustamo. Olemme jo nähneet markkinoilla selvää kiinnostusta Neo-koneita kohtaan, ja siksi olemme tilanneet niitä lisää. Meidän on pystyttävä toimittamaan tuotteita, joita lentoyhtiöt haluavat”, ILFC:n pääjohtaja Henri Courpron sanoo.

A320neo-lentokoneissa käytetään uusia, entistä tehokkaampia moottoreita sekä suuria Sharklet-siipiulokkeita, jotka yhdessä pienentävät polttoaineen kulutusta jopa 15 prosenttia.

Toukokuun 2013 lopussa Airbus oli saanut A320neo-koneista 2 125 tilausta 40 asiakkaalta, mikä tekee koneista markkinoiden nopeimmin myyvän liikennelentokoneen.

Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen(at)cocomms.com

Airbus Facebookissa www.facebook.com/airbus, Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta noin 350 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi miltei 5 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.