Jatkuva halu kehittyä siivitti Hannu Summasen Vuoden 2011 McDonald’s-yrittäjäksi

Vuoden 2011 McDonald’s-yrittäjäksi on valittu Hannu Summanen. Mikkeliläinen Summanen on toiminut McDonald’s-yrittäjänä neljätoista vuotta. Hän omistaa kaikkiaan viisi McDonald’s-ravintolaa Itä-Suomessa.

Vuoden Yrittäjä valitaan yhteensä kahdeksantoista suomalaisen McDonald’s-yrittäjän joukosta. Valinnassa huomioidaan muun muassa henkilökunnan tyytyväisyys, asiakasmäärän ja myynnin kasvattaminen sekä palvelun laatu ja ravintoloiden siisteys.

Vuoden Yrittäjäksi 2011 valitulla Hannu Summasella on neljäntoista vuoden kokemus McDonald’s-yrittäjyydestä. Valintaperusteluissa Summasta kiitetään erityisesti vahvasta sitoutumisesta McDonald’siin, aktiivisesta panostuksesta työntekijöiden osaamiseen ja hyvinvointiin sekä asiakastyytyväisyyden jatkuvasta kehittämisestä. Hän on paneutunut myös koko ketjun kehittämiseen Suomessa.

Summanen omistaa Imatran, Varkauden, Lappeenrannan Ratakadun ravintolat sekä kaksi ravintolaa Mikkelissä. Ravintoloissa työskentelee yhteensä 160 henkilöä. Ravintoloiden yhteenlaskettu liikevaihto on reilut 9 miljoonaa euroa.

Yrittäjyys veressä

Valintaraati korosti, että Summasen iloinen ja positiivinen asenne näkyy kaikessa, mitä hän tekee.

- Olen aina ollut yrittäjähenkinen ja minulle on tärkeää niin asiakkaiden kuin työntekijöiden viihtyminen. Olemme yhdessä henkilökuntamme kanssa kehittäneet omaa organisaatiotamme voimakkaasti viime vuosina, mikä on tukenut myynnin kasvua. Tuntuu hyvältä saada tunnustusta tehdystä työstä, Summanen sanoo.

Rakennusinsinöörin koulutuksen saanut Summanen työskenteli ennen McDonald’s-uraansa muun muassa markkinointipäällikkönä Jyväskylän Messuilla. Yrittäjyys kulkee kuitenkin Summasella suvussa, hän on jo kolmannen polven yrittäjä perheessään.

Ensi vuonna Summanen jatkaa ravintoloidensa uusimista. Imatran ja Varkauden ravintolat saavat uuden ilmeen vuoden 2012 aikana. Muut Summasen ravintolat on jo remontoitu uuden brändi-ilmeen mukaiseksi sekä sisätiloiltaan että julkisivultaan ja ulkoalueiltaan.

Hannu Summanen on tavattavissa Mikkeli-Keskustan McDonald’s-ravintolassa ti 13.12 ja ke 14.12. klo 15.00–17.00 tai erikseen sovittavana ajankohtana.

Yrittäjä
Hannu Summanen

Sähköposti hannu.summanen@fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on yli sadassa maassa yhteensä reilut 30 000 kpl. McDonald’s on toiminut Suomessa jo lähes 27 vuotta. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s perustaa toimintansa pitkälle lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 83, joista 86 % on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi