John Nurminen Marine kouluttaa Karttakeskuksen Loisto-navigointiohjelmien käyttäjiä

Loisto-ohjelmiston käyttöön saa nyt asennuspalvelua, koulutusta ja tarvittaessa käyttötukea.

Karttakeskus hankki vuoden 2011 alussa Uusi Loisto- ja Tasku Loisto -navigointiohjelmistot, jotka on suunniteltu Suomen oloihin sopiviksi ammattikäyttöön sekä avuksi kaikille ulkoilijoille, veneilijöille, kalastajille ja muuten luonnossa liikkuville.

Erityisesti karttojen ja elektronisen navigoinnin asiantuntijana tunnettu John Nurminen Marine Oy on tarjonnut loppukeväästä 2012 alkaen koulutusta Loisto-ohjelmiston käyttöön. Näiden lisäksi yritys tarjoaa asennuspalvelua ja asiakkaan niin toivoessa myös käyttötukea, jotta asiakas saa ohjelmiston monipuolisuudesta mahdollisimman paljon irti.

”Pitkä yhteistyömme Karttakeskuksen kanssa jatkuu, ja pyrimme tuomaan omaa osaamistamme myös Loisto-tuotteiden jatkokehitykseen. Loisto-tuotesarja soveltuu erittäin hyvin Suomen oloihin, ja palvelumme tekevät tuotteista entistä helpompia käyttää”, sanoo veneilytuotteiden liiketoiminnasta vastaava Nico Kavaleff John Nurminen Marinelta.

Koulutuspalvelua on tarjottu kurssimuotoisena keväällä ja kursseja jatketaan kysynnän mukaan syksyllä.

John Nurminen Marine on samalla yksi Uusi Loisto- ja Tasku Loisto -tuotteiden jälleenmyyjistä. Tuotteita voi ostaa verkkokaupasta, mutta yrityksen toimitiloissa niitä pääsee myös koekäyttämään.

Uusi Loisto –tuotteet ovat saaneet paljon positiivista palautetta. Niin Erä-lehden kuin Vene-lehdenkin vertailuissa tuotteiden ominaisuuksia kehuttiin erinomaisiksi, ja Uusi Loisto –tuotteet ovat käytössä myös Suomen Meripelastusseuralla. Tasku Loisto II –tuotteet taas tarjoavat käyttäjälleen joustavuutta: niitä voi PC:n lisäksi käyttää myös erilaisilla mobiililaitteilla.

Janne Kostamo, kuluttaja- ja jakelukanavamyynnin johtaja, Karttakeskus, puh. 0205 777 7506, janne.kostamo@karttakeskus.fi
Nico Kavaleff, johtaja, John Nurminen Marine, puh. 09 6823 1850, nico.kavaleff@johnnurminen.com

Karttakeskus Oy
Karttakeskus Oy on Affecto Oyj:n kokonaan omistama, Suomen suurin ainoastaan paikkatietoratkaisuihin keskittyvä tietotekniikkatoimittaja. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli runsaat 11,5 miljoonaa euroa, ja sillä on henkilöstöä noin 90. Karttakeskus tarjoaa navigointi- ja karttapalvelujen lisäksi asiakkailleen paikkatietokonsultointia, IT-ratkaisuja sekä ulkoistuspalveluja.