Karatemummot yllättävät terveysjärjestöjen flashmobissa – katso video!

Karatemummot esittelivät otteensa Sydänliiton ja Aivoliiton flashmobissa. Katso tapahtuma videolta: http://www.youtube.com/watch?v=poqa6L1qO0k

Mummoiksi pukeutuneet karatekat opettivat pulssin tunnustelua, koko kansan tärkeintä itsepuolustustaitoa, 27.11. klo 16.30 Helsingin Citycenterin keskusaukiolla. Tapahtuma keräsi paljon uteliasta yleisöä.

Flashmob on osa Tunne pulssisi -kampanjaa, jonka tavoitteena on ehkäistä aivoinfarkteja. Epäsäännöllinen pulssi voi olla merkki eteisvärinästä, joka saattaa johtaa aivoinfarktiin. Karatemummojen havainnollistama helppo ranneote auttaa eteisvärinän jäljille. Pulssin tunnustelu on koko kansan tärkein itsepuolustustaito!

Lisätietoja kampanjasta verkkosivulta www.tunnepulssisi.fi

Liisa Koivula, tiedottaja, Aivoliitto, p. 050 568 9263

Tunne pulssisi on Aivoliiton ja Sydänliiton yhteinen tiedotus-, koulutus- ja toimintakampanja, joka tiedottaa eteisvärinän varhaisen toteamisen ja hyvän hoidon merkityksestä aivo- ja sydänterveydelle. Kampanja on osa Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton Yksi elämä -hankekokonaisuutta. Hankkeita rahoittaa Raha-automaattiyhdistys.