Karttakeskuksen ParasKartta-palvelusta räätälöityjä karttoja kaikille

Karttakeskuksen kaikille avoimesta ParasKartta-palvelusta voi ensimmäistä kertaa Suomessa tilata omiin tarpeisiin räätälöityjä karttatulosteita omilla merkinnöillä varustettuna.

ParasKartta-palvelussa käyttäjä voi itse määrittää alueen, josta haluaa kartan. Jos esimerkiksi oma mökki jää normaalisti kartan reunaan, nyt mökkeilijä voi tilata kartan, jossa mökki on keskipisteenä. Karttaan voi myös tehdä omia merkintöjä, kuten lisätä pisteitä, symboleja ja viivoja ja nimetä omat merkintänsä.

”Esimerkiksi metsästysseurat voivat laittaa passipaikkansa karttaan tai matkailuyrittäjät korostaa reittejä tai kohteiden sijainteja selvästi. Yritys voi sijoittaa toimipisteensä kartalle tai kuvata viivoilla vaikkapa myyntialuejakojaan”, Karttakeskuksen myyntipäällikkö Jaakko Virkkala sanoo.

”Omien merkintöjen tekemisen mahdollisuus yhdistettynä aiempiin ominaisuuksiin tekee palvelusta ainutlaatuisen. Omien merkintöjen saaminen kartalle ei myöskään maksa tilaajalle mitään.”

ParasKartasta tilaaja voi valita haluamansa koon vapaasti aina maksimikokoon 292 cm x 152 cm asti. Tulosteen materiaali voi olla säänkestävä kestokartta maastoon tai vaikkapa kehystetty taulu yrityksen seinälle tai kodin sisustukseen. Tulosteen voi tilata myös vihoksi tehtynä.

Tulosteiden ohella ParasKartasta saa myös painettuja karttoja ja ammattilaisille suunnattuja digitaalisia aineistoja.

”Tulosteiden kasvava suosio perustuu yksilöllisyyteen. Tilaaja saa sellaisen kartan kuin haluaa sieltä mistä haluaa ja itselleen sopivalle materiaalille tehtynä – nyt vielä omilla merkinnöillä niin halutessaan”, Virkkala jatkaa.

ParasKartassa on monipuolisesti vaihtoehtoja karttapohjiksi, mikä johtuu Karttakeskuksen pitkästä paikkatietohistoriasta.

Karttakeskus toimittaa tilatut tulosteet postissa. Tilauksia voi tehdä itse verkossa sivulla www.karttakauppa.fi tai siellä listattujen jälleenmyyjien kautta.

Lisätietoja palvelusta:

Jaakko Virkkala
myyntipäällikkö
sähköposti: jaakko.virkkala@karttakeskus.fi

Karttakeskus Oy

Karttakeskus Oy on Affecto Oyj:n kokonaan omistama, Suomen suurin ainoastaan paikkatietoratkaisuihin keskittyvä tietotekniikkatoimittaja. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli runsaat 11,5 miljoonaa euroa, ja sillä on henkilöstöä noin 90. Karttakeskus tarjoaa digitaalisten navigointi- ja karttapalvelujen lisäksi asiakkailleen paikkatietokonsultointia, IT-ratkaisuja sekä ulkoistuspalveluja. Karttakeskus on Suomen suurin karttojen kustantaja ja jakelija.

Avainsanat: