Karttakeskuksen uutuuskartaston matkailukohteiden tiedot myös navigaattoriin

Karttakeskuksen uusi matkailukartasto on uudenlainen kumppani kotimaan automatkailijalle. Kartastossa on tietoa sekä tutuista että yllättävistä matkailukohteista, joiden tiedot voi ladata ensimmäistä kertaa maksutta myös navigaattoriin.

”Uudessa kartastossa yhdistyvät perinteisen painetun matkaoppaan helppokäyttöisyys ja visuaalisuus navigaattorin loistaviin paikannusominaisuuksiin. Vastaavaa tuotetta ei ole aiemmin Suomessa tehty, ja uskommekin, että uusi matkailukartasto tuo mukanaan aivan uudenlaisen tavan hyödyntää autonavigaattoria”, Karttakeskuksen kuluttajaliiketoiminnan johtaja Janne Kostamo kertoo.

Kaikki 2200 luonto-, kulttuuri- ja ostoskohdetta navigaattoriin

Uusi matkailukartasto sisältää kattavan ja monipuolisen valikoiman matkailukohteita eri puolilta Suomea. Se on ensimmäinen suomalainen matkailuopas, jossa esiteltyjen matkailukohteiden tiedot voi ladata helposti ja nopeasti autonavigaattoriin. Latauspaketti sisältää kaikki kartaston 2200 matkailukohdetta, jotka on jaettu luonto-, kulttuuri- ja ostoskohteisiin.

Asennuksen jälkeen matkailukohteet näkyvät autonavigaattorissa erillisinä kohteina kuljettavan reitin varrella. Kohteisiin voi halutessaan laskea reitityksen, tai laitteen voi asettaa hälyttämään matkailukohteiden läheisyydessä. Autonavigaattorin käyttäjille kohteisiin löytäminen on erityisen vaivatonta, mutta kohteisiin löytää perille myös pelkkää painettua kartastoa käyttämällä.

Tiedot voi tallentaa Nokia Maps -karttapalvelulla varustettuun matkapuhelimeen sekä Garmin-, Magellan-, Navman- ja TomTom-autonavigaattoreihin.

Tuttuja ja uusia poikkeamispaikkoja

Luonto- ja kulttuurikohteista kartastoon on valittu sekä valtakunnallisesti tunnettuja nähtävyyksiä ja maamerkkejä että suurelle yleisölle tuntemattomia paikkoja. Esimerkkejä vähemmän tunnetuista kohteista ovat Suomen Pankin rahamuseo Helsingissä, Sotilaslääketieteen museo Lahdessa, Häntälän laidunniityt ja perinnemaisema Somerolla sekä Heinolan lintutarhat.

Ostospaikoista on mukaan tuotu erityisesti kohteita kauppakeskusten ja kaupunkien keskustojen ulkopuolelta. Ostoskeskittymien lisäksi kirjasta löytyy esimerkiksi maaseudun tilamyymälöitä ja käsityöläisten liikkeitä.

Kartaston matkailukohteet esitellään seutukunnittain, ja jokaisesta maakunnasta on koottu reittiehdotus sen kohteisiin tutustumiseksi. Kokonaisuutta täydentää värikäs ja monipuolinen kuvitus.

Matkailukohteet esitellään lyhyellä kuvailevalla tekstillä, jonka lopussa on yhteystiedot, sijaintikunta ja katuosoite. Kirjan kohteet on numeroitu, ja ne on merkitty oppaan karttasivuille samoilla numeroilla.

Kirjan kartasto-osassa ovat Autoilijan tiekarttaan perustuvat koko Suomen laadukkaat tiekartat (mittakaava 1:650 000/1:800 000), seutukartat (mittakaava 1:100 000) Turun, Tampereen ja Helsingin ympäristöstä sekä tarkat kaupunkikartat (mittakaava 1:40 000) merkittävimmistä kaupungeista.

Kirjassa esiteltävien matkailukohteiden valinnasta ja esittelyistä vastaavat matkailualan monitoimijat Pirjo Räsänen Ellare Oy:stä ja Heli Saari T:mi Heli Saaresta.

Karttakeskuksen matkailukartasto
ISBN 978-952-266-029-9
nidottu, 288 sivua
koko 18 × 24,5 cm

Lisätietoja oppaasta:
Mikko Lantz
tuotepäällikkö
puh. 0205 777 521
sähköposti: mikko.lantz@karttakeskus.fi

Arvostelukappaleet sekä kuvat tuotteen kannesta:
Johanna Duarte
markkinointiassistentti
puh. 0205 777 416
sähköposti: johanna.duarte@karttakeskus.fi

Karttakeskus Oy

Karttakeskus Oy on Affecto Oyj:n kokonaan omistama, Suomen suurin ainoastaan paikkatietoratkaisuihin keskittyvä tietotekniikkatoimittaja. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli runsaat 11,5 miljoonaa euroa, ja sillä on henkilöstöä noin 90. Karttakeskus tarjoaa navigointi- ja karttapalvelujen lisäksi asiakkailleen paikkatietokonsultointia, IT-ratkaisuja sekä ulkoistuspalveluja.

Avainsanat: