Kicks öppnar två nya butiker i Finland

Kicks öppnar två nya butiker i Helsingforsområdet, den 18 april i Columbus, Helsingfors och den 20 april i Lippulaiva, Esbo. Kicks långsiktiga målsättning är att öppna cirka 80 Kicks-butiker i Finland.

Kicks är den ledande skönhetskedjan i Sverige och finns sedan februari 2007 redan etablerade på den finska marknaden genom sin butik i Lempäälä utanför Tammerfors. Ytterligare 5–7 butiksöppningar i Finland är planerade under 2007.

– Expansionsmöjligheterna på den finska marknaden är mycket goda och efterfrågan på skönhetsprodukter ökar kraftigt, särskilt skönhetsprodukter för män. Andra områden som har en bra utveckling är exklusiva hudvårdsprodukter och dofter, säger Pontuz Bjelfman, VD för Kicks.

Butikerna i Columbus (Helsingfors) och Lippulaiva (Esbo) erbjuder produkter från traditionella varumärken som Lancôme och Dior samt för den finska marknaden nya varumärken som Be Yu och John Frieda. Butikerna erbjuder även sina kunder rådgivning genom utbildade medarbetare inom makeup, nagelteknologi och hudterapi. Butiken i Lippulaiva erbjuder även produkter från Make up Store, ett nytt samarbete som planeras för fler finska Kicks-butiker.

Totalt finns idag cirka 110 Kicks-butiker i Sverige och Finland och antalet ökar med cirka 25 butiker per år. Samtliga butiker har ett brett utbud av produkter inom makeup, doft, hudvård och hårvård.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Pontuz Bjelfman, VD Kicks, telefon: +46 70 228 66 90
Sinikka Kalmelid, Projektledare, telefon: +46 70 249 08 69