Kiinalainen ICBC Leasing tilaa 50 A320-lentokonetta Airbusilta

ICBC Financial Leasing Co. Ltd.  (ICBC Leasing) on tilannut Airbusilta 50 A320-perheen lentokonetta: 30 A320ceo-mallia ja 20 A320neo-mallia. Tilaus on yksi sopimuksista, joita solmittiin Saksan liittokansleri Angela Merkelin Kiinan-vierailun aikana.

”Päätimme tilata lisää Airbusin A320-perheen lentokoneita tehostaaksemme kalustoamme ja vastataksemme ilmailun kasvavaan kysyntään Kiinassa, Aasia–Tyynenmeren alueella ja koko maailmassa. Tilaus osoittaa liisausyhtiöiden roolin vahvistuvan ilmailualalla”, ICBC Leasingin hallituksen puheenjohtaja Li Xiaopeng sanoo.

ICBC Leasing on ensimmäinen kiinalainen asiakas, joka tilaa A320neo-koneita. Heinäkuun 2012 loppuun mennessä kiinalaisilla lentoyhtiöillä oli yli 700 A320-perheen konetta käytössä.

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 09 6689 6925, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta, ja yhtiöllä on yli 330 asiakasta eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi noin 4 400 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.

Avainsanat: