Kiinalaisille lentoyhtiöille rahoitusta Airbus-koneiden hankkimiseen

Airbus on allekirjoittanut aiesopimuksen Industrial and Commercial Bank of China -pankin (ICBC) kanssa lentokoneiden rahoituksesta ja liisauksesta. Sopimuksen mukaisesti ICBC Leasing tarjoaa rahoitusta kiinalaisille lentoyhtiöille, kun ne hankkivat Airbusin lentokoneita.

ICBC Leasing voi järjestää rahoituksen enimmillään 70 A320-lentokoneelle, jotka valmistetaan Airbusin Kiinan-tehtaalla seuraavan viiden vuoden aikana. Rahoitusratkaisujen kokonaisarvo on yli 20 miljardia renminbiä eli noin 3 miljardia dollaria. ICBC Leasing harkitsee myös rahoituspalvelujen tarjoamista muualla valmistetuille Airbusin lentokoneille sekä koneiden ostoa suoraan Airbusilta tulevaa liisausta varten. “Tavoitteemme on tukea koko ilmailuyhteisöä Kiinassa: auttaa lentoyhtiöitä hankkimaan Airbusin lentokoneita sekä tukea Airbusin Kiinan-tehdasta tuotannon lisäämisessä”, ICBC:n pääjohtaja Jian Jianging sanoo. Kumppanit jakavat tietojaan ja kokemuksiaan lentokoneiden rahoituksesta, esimerkiksi käyttö- ja rahoitusliisaustapahtumista sekä salkun hallinnasta ja käytössä olleiden koneiden markkinoinnista. ICBC on yksi Kiinan suurimmista pankeista, jolla on kattavia verkostoja koko maassa ja maailmalla. Yhtiö omistaa täysin ICBC Financial Leasing CO., Ltd. :n, joka perustettiin marraskuussa 2007.