Klarna yhteistyöhön Suomen suurimman verkkokaupan Verkkokauppa.comin kanssa

Suomen verkkokauppatoimialan kaksi jättiä, maksuratkaisuja tarjoava Klarna ja Verkkokauppa.com yhdistävät osaamisensa. Tavoitteena on tehdä verkossa ostamisesta turvallisempaa ja helpompaa.

Verkkokaupan maksuratkaisuja tarjoava Klarna on aloittanut yhteistyön Suomen suurimman verkkokaupan Verkkokauppa.comin kanssa.

”Kumppanuus suomalaisen verkkokaupan edelläkävijän kanssa on meille erittäin tärkeää, sillä haluamme molemmat kehittää verkkokauppaa ja osoittaa, millaisia tuloksia hyvin toimiva verkkokauppa voi yritykselle tuoda”, Klarnan Suomen maajohtaja Casimir Ehrnrooth kertoo.

Klarna tarjoaa verkkokauppojen käyttöön maksuratkaisun, jossa kuluttaja saa aina ensin tuotteen ja maksaa vasta sitten. Ratkaisu integroidaan aina suoraan verkkokauppa-asiakkaan taustajärjestelmiin.

”Asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmät keskustelevat ratkaisumme kanssa juuri sillä tavalla kuin asiakas haluaa, mikä helpottaa raportointia ja säästää kustannuksia. Ratkaisumme on suunniteltu verkkokauppaan, ja se mahdollistaa kerralla valtavankin määrän ostotapahtumia. Näin myös toimintavarmuus paranee”, Ehrnrooth sanoo.

Uudet maksutavat parantavat asiakaspalvelua ja lisäävät myyntiä
Verkkokauppa.com Oy:n toimitus- ja ostojohtaja Samuli Seppälä kertoo, että he haluavat tarjota ajantasaisen valikoiman maksutapoja, mikä mahdollistaa asiakaslähtöisen palvelun.

”Nyt asiakkaamme voivat vapaasti valita haluamansa maksutavan omien tarpeidensa mukaan, ja he kiinnostuivatkin heti Klarnan Lasku- ja Tili-maksutavoista. Uskomme, että Klarnan maksutavat lisäävät myyntiä ja asiakastyytyväisyyttä.”

Erityiseksi verkkokauppa-asiakkaan näkökulmasta palvelun tekee se, että Klarna vastaa kaikista riskeistä ja maksujen hallinnoinnista. Klarnan oma asiakaspalvelu huolehtii myös siitä, että verkkokauppa-asiakkaan työmäärä vähenee ja kulut pienenevät.

”Klarna on joustava ja luotettava kumppani. Erityisen iloisia olemme Klarnan luottopäätösten nopeudesta, asiakkaat saavat vastauksen hakemukseensa salamannopeasti. Koemme, että Klarnan verkkoliiketoiminnan ja maksukäyttäytymisen tuntemuksesta on hyötyä myös Verkkokauppa.comille”, Seppälä kommentoi.

Verkkokaupan merkitys kasvaa Suomessa
Klarnan palvelun kautta kulkee Suomessa viikoittain noin 50 000 maksutapahtumaa. Yksinkertainen ostoprosessi, joka ei vaadi kuluttajalta rekisteröitymistä, tekee tilaamisesta helpompaa ja nopeampaa, mikä parantaa verkkokaupan konversiota ja siten myös liikevaihtoa.

Suomessa Klarnan muita asiakkaita ovat mm. cdon.com, suomalainen.com, nelly.com, adlibris.fi, stadium.fi, ja jeans.fi. Uusia verkkokauppoja tulee asiakkaiksi jatkuvasti.

”Näemme Suomessa runsaasti kasvun mahdollisuuksia, sillä täällä verkkokaupan parissa on vielä paljon kehitettävää. Markkinat ymmärtävät verkkokaupan suuren potentiaalin ja tärkeyden, mikä on nähtävissä esimerkiksi vähittäiskauppaketjujen ja suurten tavaratalojen aktivoitumisessa verkkokaupan suhteen. Verkkokauppa tulee eri tutkimusten mukaan kasvamaan tulevina vuosina voimakkaasti. Uskomme myös siihen, että verkkokauppa ei kilpaile suoraan kivijalkamyymälöiden kanssa, vaan ne tukevat toisiaan erilaisina markkinapaikkoina”, Ehrnrooth kuvailee.

Casimir Ehrnrooth
Klarna Suomen maajohtaja
casimir.ehrnrooth@klarna.com
+358 500 702 988

Samuli Seppälä
Verkkokauppa.com Oy:n toimitusjohtaja
samuli.seppala@verkkokauppa.com

Klarna

Klarna tarjoaa helppoja ja turvallisia maksuratkaisuja verkkokauppiaille Euroopassa. Klarna perustettiin vuonna 2005 tavoitteenaan tehdä verkossa ostamisesta turvallisempaa ja helpompaa. Klarnan palveluiden ydin on tilauksen maksaminen jälkikäteen, jolloin kuluttaja saa tuotteen ensin ja maksaa vasta myöhemmin. Samalla Klarna kantaa luotto- ja petosriskit verkkokauppiaan puolesta. Klarnalla on yli 15 000 verkkokauppa-asiakasta Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa, Saksassa, Alankomaissa ja Itävallassa. Suomessa Klarna työllistää 12 henkeä.
www.klarna.com

Verkkokauppa.com
Verkkokauppa.com on Suomen toiseksi suurin viihde-elektroniikan jälleenmyyjä. Yhtiö myy tietotekniikkaa, viihde-elektroniikkaa, lelu-, peli- ja navigaatiotuotteita Helsingin, Pirkkalan ja Oulun myymälöiden, 2 000 postikonttorin ja 500 R-kioskin kautta. Yhtiö on perustettu 1992, ja sillä on yli 400 työntekijää neljässä toimipisteessä. Yhtiön pääkonttori on Jätkäsaaressa, Helsingissä. Verkkokauppa.comin päämyymälä Helsingin Jätkäsaaressa on Euroopan suurin kodinelektroniikan ja tietotekniikan myymälä.
www.verkkokauppa.com