Klarnan maksupalvelu kasvatti Junkyardin myyntiä Suomessa 40 prosentilla

Lumilautailu-, skeittaus- ja katumuotivaatteisiin keskittyvä Junkyard-verkkokauppa otti Suomessa käyttöönsä Klarnan maksupalvelun, mikä on kasvattanut myyntiä 40 prosentilla. Junkyard on aiemmin käyttänyt Klarnan maksupalvelua Ruotsissa ja Norjassa ja jatkaa nyt yhteistyön kehittämistä Suomessa.

Junkyard on kasvanut tasaisesti Pohjoismaissa viimeiset viisi vuotta. Suomessa Junkyard avasi verkkokauppansa marraskuun 2012 alussa. Yhteistyö Klarnan kanssa käynnistyi viikkoa myöhemmin, minkä jälkeen myynti on saavuttanut jatkuvasti uusia ennätyksiä.

”Kun otimme Klarnan maksupalvelun käyttöön Suomessa, myyntimme kasvoi samalla kävijävirralla 40 prosenttia, mikä voidaan johtaa suoraan Klarnan palvelun käyttöön. Tämä kasvu jatkuu edelleen”, Junkyardin talousjohtaja Jonas Moberg kertoo.

Yhteistyö Klarnan kanssa on auttanut Junkyardia ottamaan suuren askeleen eteenpäin, ja se onkin nykyään Pohjoismaiden johtava skeittaus- ja katumuodin toimittaja. Tavoitteena on saavuttaa johtoasema Euroopan laajuisesti.

”Klarnan palvelun tarjoaminen asiakkaillemme maksuvaihtoehtona oli meille itsestään selvää. Emme kuitenkaan uskaltaneet edes unelmoida näin merkittävästä myynnin kasvusta. Nykyisin noin 50 prosenttia kaikista asiakkaidemme tekemistä ostoksista menee Klarnan palvelun kautta. Erityisesti joulukampanja on ollut suuri menestys”, Moberg kuvailee.

”On ilahduttavaa nähdä, kuinka yhteistyökumppanimme menestyvät. Junkyardin hieno kehitys Suomessa on meille erityisen antoisaa ja konkreettinen todiste siitä, miten hyvin Klarnan maksuratkaisu todella toimii”, Suomen maajohtaja Casimir Ehrnrooth kommentoi.

Casimir Ehrnrooth
Suomen maajohtaja
Klarna Oy
casimir.ehrnrooth@klarna.com
+358 500 702 988

Jonas Moberg
Talousjohtaja
Junkyard
jonas.moberg@junkyard.se

Klarna
Klarna tarjoaa helppoja ja turvallisia maksuratkaisuja yli 15 000 verkkokaupalle ja yli 7 miljoonalle asiakkaalle Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Itävallassa ja Alankomaissa. Klarna perustettiin vuonna 2005 tavoitteenaan tehdä verkossa ostamisesta turvallisempaa ja helpompaa. Klarnan palveluiden ydin on tilauksen maksaminen jälkikäteen, jolloin kuluttaja saa tuotteen ensin ja maksaa vasta myöhemmin. Samalla Klarna kantaa luotto- ja petosriskit verkkokauppiaan puolesta. Klarna on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista yrityksistä: seitsemässä vuodessa se on laajentanut yhteensä seitsemään maahan ja työllistää nykyisin lähes 800 henkeä. Suomessa Klarna työllistää 12 henkeä. Klarnan liikevaihto vuodelta 2012 on arviolta yli miljardi Ruotsin kruunua.
www.klarna.com

Junkyard
Junkyard.se perustettiin vuonna 2002, ja se on tällä hetkellä Pohjoismaiden suurin skeittaus-, lumilautailu- ja katumuotialalla toimiva verkkokauppa. Verkkokaupan lisäksi Junkyardilla on kivijalkamyymälä päävaraston yhteydessä Trollhättanissa Ruotsissa. Junkyardin sitoutuminen skeittaus- ja lautailuyhteisöihin on tehnyt siitä luonnollisen valinnan asiakkaille, jotka etsivät markkinoiden viimeisintä muotia ja parhaita tuotteita verkosta.
junkyard.fi

Avainsanat: