Klikki tuo markkinoille 430 000 kuluttajaa tavoittavan kanavan mobiilimarkkinointiin

Pohjoismainen internetmarkkinointiyritys Klikki tuo Suomen markkinoille täysin uudenlaisen keskitetyn kanavan mobiilimarkkinointiin. Klikin mobiilimainontapaketin avulla mainostajat tavoittavat valtaosan suomalaisista mobiili-internetin käyttäjistä. Mobiilimarkkinointi on kovassa kasvussa kansainvälisesti, mutta Suomessa ei ole aiemmin ollut tarpeeksi laajaa peittoa tarjoavaa kanavaa mainostajille.

Klikin uusi mobiilimainontapaketti tarjoaa mainostajille kanavan, jolla tavoitetaan 430 000 eri kävijää kuukaudessa. Nämä kävijät tekevät yhteensä 3,5 miljoonaa mobiilisivulatausta kuukaudessa. Klikin mobiilimainontapaketin avulla mainostajat voivat nyt ostaa näkyvyyttä kaikkien operaattoreiden mobiiliportaaleihin yhdestä paikasta.

Suomessa ei ole ollut aiemmin saatavilla tuotetta, jolla voisi tavoittaa kuluttajat kaikkien operaattoreiden mobiiliportaaleissa. Nyt Suomen tunnetuimmat operaattorit DNA, Elisa, Saunalahti, Sonera ja TeleFinland ovat kaikki mukana Klikin palvelussa. Näin mainostaja pystyy tavoittamaan valtaosan suomalaisia mobiili-internetin käyttäjistä helposti ja tehokkaasti yhdestä kanavasta.

”Uusi tuotteemme tulee epäilemättä vauhdittamaan mobiilimarkkinoinnin kasvua Suomessa. Voimme nyt tarjota mainostajille yhden tuotteen, jonka avulla he saavuttavat tarpeeksi laajan peiton kohderyhmässään. Tällöin mobiilimainontaan on järkevää investoida”, Klikin myyntijohtaja Jukka Sundquist sanoo.

Mobiilimarkkinoinnissa tavoitettavaksi kohderyhmäksi ilmoitettu luku pitää todella paikkansa, sillä eri operaattoreiden portaalien kävijöissä ei juurikaan ole päällekkäisyyttä. Siksi ilmoitetut kävijämäärät ovat huomattavasti totuudenmukaisempia kuin esimerkiksi paneeleihin perustuvat arviot.

Klikin mobiilimainontapaketti tarjoaa mainostajille erittäin mielenkiintoisen kohderyhmän, sillä IROresearchin tekemän tutkimuksen* mukaan siinä ovat edustettuina tasapuolisesti sekä naiset (47 %) että miehet (53 %) ja lisäksi kävijöistä 42 % on 25–44-vuotiaita ja 41 % 45–64-vuotiaita.

Myös operaattorit odottavat uudelta tuotteelta paljon.

”Olemme mielenkiinnolla mukana projektissa, joka toivottavasti edesauttaa mobiilimainonnan läpimurtoa myös Suomessa”, Elisan Head of Digital Media Sales Minna Kruhse-Dobrucki sanoo.

”Vastaavasta operaattoreiden yhteistyöstä on positiivisia kokemuksia muilta markkinoilta”, TeliaSoneran Senior Development Manager Petri Pekkarinen jatkaa.

”Kun paketin tavoittavuus on laaja ja kohderyhmä monelle mainostajalle erittäin kiinnostava, niin kasassa pitäisi olla markkinoiden kaipaama uusi tehokas mainoskanava”, DNA:n johtaja Hannu Turunen summaa.

* Tutkimuksen toteutti IROResearch Oy viikolla 4 / 2010. Tutkimuksen otos oli 136.658 suomalaista mobiili-internetin käyttäjää.

Lisätietoja

Jukka Sundquist, myyntijohtaja, Klikkicom Oy, 040 587 4128, jukka.sundquist@klikki.com

Klikki

Klikki on pohjoismainen internetmarkkinointiyritys, joka toteuttaa yrityksille kustannustehokkaita, tuloksellisia ja läpinäkyviä ratkaisuja internetmarkkinointiin. KliKKi Search tarjoaa markkinoiden laajimman ja laadukkaimman kokonaisratkaisun hakukonemarkkinointiin. KliKKi Media tarjoaa mainostajille näkyvyyttä laadukkaassa mediaympäristössä sekä jalostettua tutkimustietoa kampanjoiden toimivuudesta. Klikki Analytics tarjoaa reaaliaikaisen seurannan ja sivuston analysoinnin kaiken verkkomarkkinoinnin tukijalkana. Vuonna 2002 perustetulla Klikillä on toimistot Tukholmassa, Helsingissä ja Tallinnassa. Klikki-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli 7,4 miljoonaa euroa.