Lähetä ideasi sähköverkkojen kehittämiseksi GE:n kilpailuun

- Älyverkkojen kehittämiseen tarjolla 160 miljoonaa euroa

- “GE ecomagination Challenge: Powering the Grid” etsii parhaita ideoita sähkön tuotannon, siirron ja käytön kehittämiseen

- Eurooppalaisilla osallistujilla mahdollisuus voittaa myös Science|Business Innovation Board -palkinto

Globaali monialayritys General Electric (GE) kutsuu tutkijoita ja innovaattoreita osallistumaan avoimeen, 160 miljoonan euron (200 miljoonan dollarin) innovaatiohaasteeseen. Yhtiö etsii uudenlaisia ideoita entistä älykkäämmän, puhtaamman ja tehokkaamman sähköverkoston kehittämiseksi sekä tehokkaampien sähköverkkojen käyttöönoton nopeuttamiseksi.

Parhaille ehdokkaille tarjotaan mahdollisuutta yhteistyöhön GE:n kanssa. Haasteen 160 miljoonaa euroa sijoitetaan lupaaviin uusiin yrityksiin ja ideoihin. Rahoituksen lisäksi GE voi auttaa kilpailijoita liiketoimintastrategian arvioinnissa tai ehdokas voi päästä GE:n kaupalliseksi tai teknologiseksi kumppaniksi.

"Tämä on erinomainen mahdollisuus uuden teknologian parissa toimiville suomalaisille yrityksille ja yrittäjille, jotka tarvitsevat vahvan kumppanin tai kasvurahoitusta. Puhdas energia ja energiatehokkuus ovat elintärkeitä kestävälle kehitykselle, joten hyvien ideoiden ja teknologioiden on päästävä markkinoille asti”, GE:n Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Hans Enocson sanoo.

Euroopassa GE tekee yhteistyötä Science|Business -mediayhtiön (www.sciencebusiness.net) kanssa, jotta Euroopan terävimmät aivot osallistuivat haasteeseen. Eurooppalaiset ehdotukset osallistuvat paitsi GE:n haasteeseen myös vuosittain yliopistojen spin-off-yrityksille järjestettävään ACES Academic Enterprise Awards -kilpailuun. Science|Business Innovation Board arvioi kilpailuun osallistujat.

Ehdotuksia halutaan kolmessa eri luokassa: uusiutuva energia, sähköverkko sekä ekokodit/ekorakennukset. Ehdotuksia voi jättää osoitteessa www.ecomagination.com/challenge 30.9.2010 asti.

GE:n haaste on osa ecomagination-hanketta, jossa yhtiö on sitoutunut kehittämään puhtaan energian tekniikkaa ja auttamaan lupaavimpien ideoiden rahoituksessa.

GE on infrastruktuuri-, rahoitus- ja mediapalveluihin erikoistunut globaali monialayritys, joka ratkaisee maailman hankalimpia haasteita. Yhtiön tuotteet ulottuvat lentokonemoottoreista ja energiantuotannosta rahoituspalveluihin, terveydenhuollon ratkaisuihin ja televisio-ohjelmiin. GE palvelee asiakkaitaan yli 100 maassa ja työllistää maailmanlaajuisesti noin 300 000 ihmistä. Lisätietoja: www.ge.com