Lasten Festarit tulee suurempana kuin koskaan

Kesän uskomattomin ilmaistapahtuma tarjoaa eturivin esiintyjiä koko perheelle Töölönlahdella.

Sunnuntaina 18.8. seitsemättä kertaa järjestettävät Lasten Festarit on suurempi kuin koskaan. Töölönlahdella, Oopperan takana on tarjolla Suomen eturivin esiintyjiä ja aikaisempia vuosia enemmän aktiviteettejä. Tapahtuman järjestää vapaaehtoisvoimin ja yhteistyökumppanien tuella Keskuspuiston nuorkauppakamari – Helsinki ry.

”Keskuspuiston nuorkauppakamarilaiset haluavat järjestää nimenomaan lapsille suunnatun tapahtuman, josta kaikki perheet voivat nauttia taloudelliseen asemaan katsomatta. Tärkein asia Festareilla on tarjota pienille kävijöille iloinen päivä. Tästä pitävät huolen erittäin laadukas esiintyjäkaarti ja runsas joukko tekemistä ja kokeilemista,” kertoo Lasten Festareiden projektipäällikkö Anni Rasinen.

Festarien pääesiintyjä on Suomen uuden rytmimusiikin parhaimmistoa: UMO solistinaan Johanna Försti. 17-henkinen UMO-orkesteri esittää puiston ohjelmalavalla musiikkia syyskuussa julkaistavalta ”Ville ja Valle”-levyltään. Mukana on uusia versioita Kirsi Kunnaksen lyriikoihin sävelletyistä vanhoista suosikkilauluista, kuten Jussin Talo, Mistä on pienet pojat tehty ja Muusa ja Ruusa. Kaikki sävellykset ovat Eero Koivistoisen käsialaa.

Riemukkaita hetkiä takaa myös svengaava Ammuu!-orkesteri. Orkesterin Traktori-levy voitti vuoden 2011 parhaan lastenlevyn Emma-palkinnon. Mainiot kappaleet laittavat pikkujalkoihin vipinää.

Ruotsinkielisestä musiikista festareilla vastaa mainio duo Robin Hund & Bob Katt. He esittävät musiikkia 2012 julkaistulta levyltään ”Hundar och katter”.

Lavaesiintyjien ohella festareilta löytyy lapsille tekemistä koko päiväksi. Viihtyisässä puistoympäristössä voi kokeilla monenlaista toimintaa kuten puuharatoja, ohjattuja liikuntatuokioita, laulua, soittoa, askartelua, satutuokioita, potkumopoja, pomppulinnaa, kuormapyöriä ja paljon muuta. Lisäksi festarialueella voit tavata erilaisia hahmoja kuten Maukan ja Väykän ja saada hauskoja ilmapalloja ilmapallotaikurilta.

Mikäli nälkä ja jano yllättävät touhukkaat festarikävijät, suolaista tai makeaa purtavaa voi ostaa käteisellä tapahtuman kahviloista.

Festariohjelmaa riittää aamu kymmenestä iltapäivään kello 15:een. Päivän tarkempi aikataulu löytyy tapahtuman nettisivuilta http://www.lastenfestarit.fi/ohjelma/. Nettisivulta löytyy myös käytännön vinkkejä tapahtumaan liittyen.

Projektipäällikkö
Anni Rasinen
lastenfestarit@keskuspuisto.org

www.lastenfestarit.fi
www.villejavalle.fi

Keskuspuiston Nuorkauppakamari on osa 1957 perustettua Suomen Nuorkauppakamareiden verkostoa. Nuorkauppakamari on kansainvälinen jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto, joka vaikuttaa aktiivisesti yhteiskunnassa. Vaikutamme yhteiskuntaan positiivisesti kehittämällä nuorten aikuisten johtamistaitoa, sosiaalista vastuuta, yrittäjyyttä ja kansainvälisyyttä.