Lufthansa tilaa 55 A350 XWB -lentokonetta

Airbusin isoin asiakas ja operaattori Lufthansa tilaa 55 A350 XWB -lentokonetta. Lufthansan tilaus sisältää 25 A350-900-lentokonetta ja option 30 A350-900-koneeseen. Lentoyhtiö voi tarvittaessa muuttaa osan tilauksista Airbusin suurempaan A350-1000-malliin. Lufthansa pyrkii tilauksellaan laajentamaan ja modernisoimaan kaukolentokoneiden laivastoaan.

”A350 XWB sopii kooltaan ja kantamaltaan Lufthansan verkostoon. Airbusin A350 XWB -laajarunkokoneiden avulla modernisoimme laivastomme sekä vähennämme operatiivisia kustannuksia ja ympäristöjalanjälkeä. Hiljainen ja polttoainetehokas A350 XWB on erinomainen lisä Airbus-laivastoomme, joka palvelee monipuolisesti matkustajia”, sanoo Lufthansan kalustohallintajohtaja Nico Buchholz.

Lufthansa tilaus vahvisti sen asemaa Airbusin suurimpana asiakkaana ja operaattorina. Tähän mennessä lentoyhtiö on tilannut Airbusilta 535 lentokonetta ja tällä hetkellä sillä on käytössä 397 Airbusin konetta. Lufthansa ilmoitti hiljattain tilaavansa sata A320-lentokonetta, jotka korvaavat kaikki nykyisin käytössä olevat 150−230 matkustajan kapearunkokoneet.

A350 XWB on täysin uusi keskikokoinen lentokoneperhe pitkille reiteille. Siihen kuuluu kolme eri koneversiota, joihin mahtuu 270‒350 matkustajaa. Uudet koneet on tarkoitus ottaa käyttöön ensi vuoden aikana. Tähän mennessä 35 asiakasta ympäri maailmaa ovat tilanneet yhteensä 682 A350 XWB -konetta.

Nina Jousenkylä
nina.jousenkyla(at)cocomms.com

Airbus Facebookissa www.facebook.com/airbus ja Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta noin 350 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi miltei 5 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.