Luotettavat Suomen tiekartat ovat päivittyneet

Karttakeskus on julkaissut useita päivitettyjä tiekarttatuotteita kotimaan autoilijoille.

Suomen myydyin tiekartta, Autoilijan tiekartta, ilmestyi ensimmäisen kerran vuonna 1927. Monikielinen auton vakiovaruste on muuttunut vuosien varrella paljon. Nykyinen kartta on laaja tietopaketti, jossa on mukana sata merkittävää nähtävyyttä eri puolilta Suomea.

Tänä vuonna Autoilijan tiekartan rinnalla ilmestyy muutaman vuoden tauon jälkeen Autoilijan tiekartasto asiakkaiden toivomuksesta.

”Pienikokoinen ja helppokäyttöinen kartasto on edullinen ja sopii myös niille, jotka eivät halua säilyttää kovin laajaa kartastoa autossaan”, Karttakeskuksen tuotepäällikkö Aino Wuolijoki sanoo.

Autoilijan tiekartan mittakaava on 1:800 000. Autoilijan tiekartastossa Etelä-Suomi esitetään suurennettuna mittakaavassa 1:650 000 ja Pohjois-Suomi mittakaavassa 1:800 000. Lisäksi kartastossa on 12 kaupungin taajamakartat ja paikannimihakemisto.

Koko Suomen laajuisista tiekartoista kattavin on GT Tiekartasto Suomi, josta julkaistiin tänä vuonna jo 20. painos. Kartastossa ovat tänä vuonna mukana myös kauppakeskukset. Kierresidottu ja luotettava kartasto sisältää kaikki Suomen ajokelpoiset tiet sekä paljon lisätietoa tiestöstä, tien varren palveluista ja matkailukohteista.

GT Tiekartaston tiekarttojen mittakaava on Etelä-Suomessa 1:200 000 ja Pohjois-Suomessa 1:250 000. Lisäksi kartastossa on yli 50 taajamakarttaa mittakaavassa 1:40 000 sekä laaja, yli 60 000 nimen paikannimihakemisto ja keskeisimmät liikennemerkit.

GT tiekartasto ilmestyy loppukeväästä myös mobiiliversiona. GT Tiekartasto Mobiili kattaa saman alueen kuin painettu kartasto, ja sen voi hankkia Google Play sovelluskaupasta (Android 4.0 tai uudempi) tai Applen App Storesta (Apple iOS 4.2.1 tai uudempi). Lisätietoja Karttakauppa.fi-verkkosivuilta, www.karttakauppa.fi/gtmobiili2014.

Autoilijan tiekartta Suomi 2014

• taitettu kaksipuolinen kartta
  • koko taitettuna 13 × 24 cm, avattuna 100 × 70 cm
  • suositushinta 12,90 €
  • ISBN 978-952-266-218-7

Autoilijan tiekartasto Suomi

• wire-sidottu, pehmeäkantinen
  • koko 17,5 x 24,5 cm
  • 64 sivua
  • suositushinta 15,90 €
  • ISBN 978-952-266-219-4

GT Tiekartasto Suomi 2014

• kierresidottu, pehmeäkantinen
  • 336 sivua
  • koko 17 x 24,5 cm
  • suositushinta 39,90 €
  • ISBN 978-952-266-271-2

Karttoja myyvät Karttakeskus (www.karttakauppa.fi) sekä jälleenmyyjät, kuten hyvin varustetut kirjakaupat, tavaratalot ja huoltoasemat.

Lisätietoa tuotteista:

Aino Wuolijoki, tuotepäällikkö, Karttakeskus Oy, puh. 050 564 7684, aino.wuolijoki(at)karttakeskus.fi

www.karttakauppa.fi

Karttakeskus Oy

Karttakeskus Oy on Affecto Oyj:n kokonaan omistama, Suomen suurin ainoastaan paikkatietoratkaisuihin keskittyvä tietotekniikkatoimittaja. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 12,2 miljoonaa euroa, ja sillä on henkilöstöä noin 120. Karttakeskus tarjoaa digitaalisten navigointi- ja karttapalvelujen lisäksi asiakkailleen paikkatietokonsultointia, IT-ratkaisuja sekä ulkoistuspalveluja. Karttakeskus on Suomen suurin karttojen kustantaja ja jakelija.

Lisätietoja: www.karttakeskus.fi.