• Cocomms Oy/

Man Investments ja Credit Suisse parantavat sijoittajan mahdollisuuksia vaikuttaa sijoituksiinsa

Man Investments ja Credit Suisse ovat käynnistäneet yhteishankkeen, jonka tavoitteena on vastata sijoittajien vaatimuksiin läpinäkyvyyden, likviditeetin ja valvonnan lisäämisestä. Manin kattava hallinnoitujen salkkujen (managed accounts) kokemus ja salkunhallinnan asiantuntemus yhdistetään Credit Suissen strukturoituihin, rahastoihin kytkettyihin tuotteisiin. Yhteistyö tarjoaa institutionaalisille sijoittajille joustavan ja turvallisen mahdollisuuden tehdä yhteistyötä maailman parhaiden rahastonhoitajien kanssa maailmanlaajuisesti. Man Investments on vastuussa rahastonhoitajien valinnasta, due diligence -selvityksestä ja jatkuvasta laadunvalvonnasta. Man on sijoittajana rakentanut itselleen huomattavan määrän hallinnoituja salkkuja jo yli vuosikymmenen ajan, kun muiden palveluntarjoajien liiketoimintamallissa hallinnoituja salkkuja muodostetaan tapauskohtaisesti. Kokemuksen ansiosta Man pystyy tarjoamaan hallinnoituihin salkkuihin sisältyvän turvallisuuden, läpinäkyvyyden ja likviditeetin lisäksi jatkuvaa salkkujen seurantaa ja riskienhallinnan valvontaa, kullekin sijoittajalle räätälöityä raportointia sekä sijoitusneuvontaa. Credit Suisse vastaa riskinsiirrosta ja sijoitusten toteutuksesta. Yhtiön vahva tase mahdollistaa pääoman suojaamisen, dynaamisen vivutuksen ja hyvän likviditeetin. Sijoituksia voidaan tehdä joukkolainoihin, sertifikaatteihin, vaihtosopimuksiin, sijoitusrahastoihin ja UCITS III -rahastoihin. Yhteishanke eroaa muista tämäntyyppisistä tarjoomista riippumattomuudellaan. Sijoittajien ja strukturoitujen tuotteiden tarjoajien mahdollisten ristiriitojen lieventämiseksi yhtiöiden likviditeettiehdot ovat samat kaikille sijoittajille. Riippumattomuuden ansiosta rahastonhoitajat voivat valita useista eri meklareista ja hajauttaa näin vastapuoliriskiä. “Man pitää hallinnoituja salkkuja tehokkaana välineenä salkun rakentamisessa eikä yksittäisenä ratkaisuna. Siksi ne ovat olleet jo pitkään osa sijoitusprosessiamme”, Manin johtaja Christoph Moeller sanoo.