Man-konserni julkistaa alustavat tulostiedot: kasvu jatkuu vahvana

Maailman johtavan vaihtoehtoisten sijoitustuotteiden ja -ratkaisujen tarjoajan sekä maailman suurimman futuurien välittäjän Man-konsernin maaliskuun lopussa päättynyt tilivuosi oli edelleen vahvan kasvun aikaa. Alustavien lukujen mukaan hallinnoitavat varat nousivat edellisvuodesta 24 prosenttia 61,7 miljardiin dollariin. Vuoden rahastomyynti ylsi ennätykselliseen 15,9 miljardiin dollariin, josta myynti yksityisille sijoittajille oli 8,6 miljardia.

Kasvu on jatkunut uuden tilivuoden puolelle, sillä maaliskuun lopun jälkeen hallinnoitavat varat ovat kasvaneet 3,5 miljardia dollaria yli 65 miljardiin dollariin. Sijoitusten hoitajien vahvojen esitysten ja tulevien tuotteiden vuoksi konsernin hallitus uskoo myös kuluvan vuoden olevan menestyksekäs.

Voitto ennen veroja nousi 13 prosenttia 1 301 miljoonaan dollariin.

Man on maaliskuussa päättänyt yhtiöittää arvopaperinvälitystoimintansa: uuden MF Globalin listautumisanti järjestetään New Yorkin pörssissä vuoden kolmannella neljänneksellä, jos markkinaolosuhteet ovat suotuisat. Tämän vuoksi arvopaperinvälitys on luokiteltu tuloksissa lakkautetuiksi toiminnoiksi.

Alkuperäinen tiedote tulostietoineen liitteenä.