Man-konserni sponsoroi uutta ympäristöpalkintoa

Man-konserni, maailman johtava hedge-rahastojen ja arvopaperivälityspalveluiden tarjoaja, sponsoroi uutta ympäristöpalkintoa. Sen tavoitteena on antaa yrityksille tunnustusta saavutuksista ilmastomuutoksen hidastamiseksi ja ehkäisemiseksi.

Man Group International Climate Change -palkinto on yksi Business in the Community -järjestön (BitC) laatupalkinnoista. Yritykset perustivat Walesin prinssin johtaman BitC:n kaksi vuosikymmentä sitten edistämään vastuullisia käytäntöjä yrityksissä. Kaikkiaan palkintoluokkia on 19 tuoteinnovaatioista aina terveyteen ja koulutukseen saakka.

Palkintoa voivat hakea kaikenmaalaiset yritykset, jotka ovat käyneet käsiksi ilmastomuutoksen ongelmaan vakavasti ja saavuttaneet edistystä. Erityistä painoarvoa on uusilla, innovatiivisilla ratkaisuilla. Tietoa hakuvaatimuksista löytyy osoitteesta www.bitc.org.uk/awards.

Palkinnon saajan valitsee viiden henkilön paneeli, jota johtaa Man-konsernin pääjohtaja Stanley Fink. Ensimmäisen palkinnon jakavat heinäkuussa Walesin prinssi Charles ja Yhdysvaltainen entinen varapresidentti Al Gore.

Palkinto sopii Man-konsernin omaan toimintatapaan, joka edellyttää hyvää hallintotapaa. Konserni on myös sitoutunut toimimaan ilmastomuutosta vastaan eri hankkeiden kautta. Se muun muassa pyrkii kompensoimaan hiilidioksidipäästönsä ja kannustaa työntekijöitään pienentämään omien talouksiensa päästöjä. Lisäksi yhtiö tutkii keinoja lisätä liiketoimintojaan ympäristörahoituksessa.

”Ilmastomuutos on yksi aikamme tärkeimmistä ongelmista, ja on olennaista, että yritykset ryhtyvät johtamaan työtä sen ratkaisemiseksi. Palkinnon tarkoituksena on kannustaa yrityksiä kaikkialla maailmassa ryhtymään työhön ilmaston lämpenemisen syiden poistamiseksi. Toivomme palkinnon tuovan esiin innovatiivisia ratkaisuja mutta myös asettavan kaikille yrityksille tavoitteen, johon pyrkiä”, pääjohtaja Stanley Fink sanoo.