Man-konsernin ennakkoluvut 30.9.2009

Maailman johtavan vaihtoehtoisten sijoitustuotteisiin keskittyvän Man-konsernin ennakkoluvut syyskuun lopussa päättyneeltä vuosipuoliskolta osoittavat parannusta.

Puolen vuoden myynti oli noin 5,7 miljardia dollaria. Myynti yksityissijoittajille toi noin 5 miljardia dollaria, ja suuri osa tästä tuli paikallisista lähteistä suurten globaalien tuotejulkistusten sijaan. Kysyntä etenkin Japanissa, Hongkongissa, Lähi-idässä, Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa oli hyvällä tasolla. Myynti institutionaalisille sijoittajille pysyi edelleen vaisuna. Yhtiön hallinnoimat varat kasvoivat tilikauden toisella neljänneksellä kesäkuun lopun 43,3 miljardista dollarista 43,8 miljardiin dollariin. Sijoitukset kasvattivat hallinnoitavia varoja noin 0,6 miljardia dollaria. Lisäksi lunastukset laantuivat neljänneksen aikana selvästi. ”Kauden kehitys on ollut odotustemme mukaista. Sijoittajien mieliala paranee edelleen alalla, tulosnäkymät ovat terveellä tasolla, ja mahdollisuudet alan kestävään kasvuun näyttävät lupaavilta”, arvioi Man-konsernin pääjohtaja Peter Clarke. Manin taloudellinen tila on hyvin vakaa. Syyskuun lopussa yhtiön pääoma ylitti viranomaisvaatimuksen 1,5 miljardilla dollarilla. Tiedote kokonaisuudessaan liitteenä.