Man-konsernin ennakkoluvut lupaavat odotuksia parempaa tulosta

Maailman johtavan vaihtoehtoisten sijoitustuotteisiin keskittyvän Man-konsernin ennakkoluvut 31.3.2008 päättyvältä tilivuodelta lupaavat markkinoiden odotuksia parempaa tulosta.

Vuoden myynnin arvioidaan olevan 15,8 miljardia dollaria, josta 49 prosenttia tulee yksityisille ja 51 prosenttia institutionaalisille sijoittajille suunnatuista tuotteista. Sijoituksia lunastettiin vuoden aikana 10,6 miljardin dollarin arvosta.

Yhtiön hallinnoimat varat ovat nousseet 75 miljardiin dollariin, kun ne maaliskuun lopussa 2007 olivat 61,6 miljardia ja joulukuun 2007 lopussa 71,7 miljardia dollaria. Yksityisten sijoittajien varoja Manilla on hallinnoitavana 43,6 miljardia dollaria ja institutionaalisten sijoittajien 31,4 miljardia dollaria.

Viimeisen kolmen kuukauden myynnin arvioidaan olevan 3,5 miljardia dollaria.

“Hyvin levottomilla markkinoilla tehty tulos näyttää erittäin hyvältä. Hallinnoitavat varat ovat nousseet noin 75 miljardiin ja myynti etenee hyvin. Lunastusmäärät ovat vähentyneet alhaiselle tasolle viimeisen neljänneksen aikana. Taloudellisesti hyvän aseman, strategisen keskittymisen ja vahvan suorituskyvyn ansiosta Man on hyvissä asemissa jatkaakseen ripeää kasvuaan”, Man-konsernin pääjohtaja Peter Clarke sanoo.