• Cocomms Oy/

Man-konsernin puolivuotistulos 30.9.2009 päättyneeltä kaudelta: myynti yksityissijoittajille vahvassa kasvussa

Maailman johtavan vaihtoehtoisten sijoitustuotteisiin keskittyvän Man-konsernin luvut syyskuun lopussa päättyneeltä vuosipuoliskolta osoittavat parannusta.

Katsauskauden myynti oli 5,7 miljardia dollaria. Myynti yksityissijoittajille oli 5 miljardia dollaria. Tälle tasolle on ylletty aikaisemmin vain kahdesti viimeisen viiden vuoden aikana. Erityisen vahvaa myynti oli Japanissa, Hongkongissa, Lähi-idässä, Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Sen sijaan myynti institutionaalisille sijoittajille pysyi edelleen vaisuna. Yhtiön hallinnoimat varat kasvoivat tilikauden toisella neljänneksellä kesäkuun lopun 43,3 miljardista dollarista 44,0 miljardiin dollariin. Lunastusten määrä väheni huomattavasti: institutionaalisten sijoittajien tekemät lunastukset olivat 0,7 miljardia dollaria viimeisellä kvartaalilla, kun ne olivat 1,7 miljardia dollaria vuoden toisella kvartaalilla ja 3,6 miljardia dollaria vuoden ensimmäisellä kvartaalilla. Yksityissijoittajien tekemät lunastukset alenivat 2,3 miljardiin dollariin, mikä osoittaa lunastusten palautuvan kohti normaalia tasoa. Manin taloudellinen tila on vahva. Syyskuun lopussa yhtiön pääoma ylitti viranomaisvaatimuksen 1,6 miljardilla dollarilla ja käteisvaroja oli 2,1 miljardin dollarin arvosta. Kaikki sijoitustyylit trendien seuraamista lukuun ottamatta menestyivät katsauskaudella. ”Ensimmäinen puolivuotiskausi on ollut meille kiireistä ja tuottoisaa aikaa: olemme tuoneet markkinoille uusia tuotteita, jotka on otettu hyvin vastaan. Olemme myös laajentuneet uusille markkinoille. Monipuolinen tuotetarjoomamme, laaja sijoittajakuntamme, hyvä markkina-asemamme ja vahva taloudellinen asemamme antavat meille hyvät lähtökohdat kasvuun”, sanoo Man-konsernin pääjohtaja Peter Clarke. Englanninkielinen tiedote kokonaisuudessaan liitteenä.