• Cocomms Oy/

Manin uusi joukkovelkakirjalaina sijoittaa vaikeinakin aikoina menestyneeseen sijoitusstrategiaan

Man Investments, vaihtoehtoisiin sijoituksiin keskittynyt omaisuudenhoitoyhtiö, tuo markkinoille joukkovelkakirjalainan, jonka avulla sijoittaja voi hyötyä historiallisesti hyvin menesty¬nees¬tä trendien seurantaan perustuvasta sijoitusstrategiasta. Joukkovelkakirja parantaa myös sijoitussalkun hajautusta ja tappiosuojaa. Uusi Man AHL Diversified Strategies Limited sijoittaa vaikeinakin aikoina hyvää tulosta tehneeseen AHL Diversified -ohjelmaan.

AHL Diversified -ohjelman tuotto oli 33,2 prosenttia vuonna 2008, jolloin markkinat olivat epäta¬vallisen myrskyisiä. Viimeisen vuosikymmenen ajan ohjelma on osoittanut kykynsä tehdä voittoa kaikissa markkinaolosuhteissa. Ohjelma on perustettu vuonna 1996, minkä jälkeen se on vuosi¬tasolla tehnyt 20,1 prosenttia voittoa.

AHL Diversified -ohjelma seuraa markkinoiden trendejä kvantitatiivisesti. Sijoitukset on hajau¬tettu yli 150 likvidiin ja läpinäkyvään markkinaan. Instrumentteihin sisältyy raaka-aineita, valuuttoja, osakkeita ja joukkovelkakirjalainoja. Useista muista strategioista poiketen AHL:n ohjelma ei juurikaan seuraa perinteisten sijoitusten käyttäytymistä laskusuhdanteessa, vaan voi markkinoiden laskiessa jopa nousta.

“Man AHL Diversified Strategies Ltd on erinomainen väline sijoitusten hajauttamiseen. Sen tuottokäyttäytyminen ei juurikaan korreloi osakkeiden ja joukkovelkakirjalainojen kanssa, minkä ansiosta se vähentää sijoitusten volatiiliteettia ja mahdollistaa lisätuotot”, sanoo johtaja Christoph Möller Man Investmentsista.

Man AHL Diversified Strategies Ltd -joukkovelkakirjalainassa sijoittaja voi valita eri valuutoista ja riski–tuotto-profiileista. Tuote on saatavissa sekä dollari- että euromääräisenä taattuna joukkovelkakirjalainana sekä ei-taattuna dollarimääräisenä joukkovelkakirjalainana. Taatuilla tuotteilla on Credit Suisse Internationalin 100-prosenttinen pääomatakuu.