McDonald’s kasvaa Suomessa ja tarvitsee uusia yrittäjiä

McDonald’sin ravintolaverkosto kasvaa lähitulevaisuudessa, ja yritys hakee nyt lisää yrittäjiä joukkoonsa. Tällä hetkellä Suomessa toimivista 83 McDonald’s-ravintolasta 73 on suomalaisten yrittäjien luotsaamia.

McDonald’s avaa uusia ravintoloita Suomeen. Tavoitteena on avata kuusi uutta ravintolaa seuraavien kolmen vuoden aikana.

”Etsimme yrittäjiä, jotka haluavat osallistua McDonald’sin liiketoiminnan ja tuotemerkin kehittämiseen Suomessa sekä sitoutua pitkän tähtäimen investointiin yrittäjänä”, McDonald’s Suomen toimitusjohtaja Srdjan Krumpak kertoo.

McDonald’s-yrittäjäksi tähtäävä henkilö suorittaa yrittäjäkoulutuksen, jonka aikana selviää, onko hakija sopiva luotsaamaan ravintolaa. Yrittäjäkoulutuksen kesto on noin 12 kuukautta ja siihen sisältyy esimieskursseja, joista kolme järjestetään Suomessa ja yksi Ruotsissa. Jokainen tähän mennessä koulutuksen suorittanut on saanut oman ravintolan. Nykyisistä 18 McDonald’s-yrittäjästä kaikilla on aiempaa kokemusta joko yrittämisestä esimerkiksi toisella toimialalla tai vahva liiketoimintaosaaminen.

Yrittäjien kanssa tehdyt sopimukset ovat pitkiä. Usein sopimus tehdään 20 vuodeksi. McDonald’s-yrittäjät pääsevät myös osallistumaan yhteiseen koko ketjua koskevaan päätöksentekoon

”McDonald’s-yrittäjiltä vaaditaan pitkäjänteisyyttä, ahkeruutta sekä ihmisläheisyyttä, koska työtä tehdään ravintolassa tiiviisti erilaisten ihmisten kanssa. Tavoitteena on palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Useat yrittäjämme ovat myös tunnettuja aktiivisia toimijoita omalla paikkakunnallaan. Tätä aktiivisuutta arvostamme yrittäjissämme”, sanoo McDonald’sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen.

Lisätietoa McDonald’s-yrittäjyydestä: http://www.mcdonalds.fi/fi/mcdonalds_suomessa/yrittajaksi.html

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. 040 501 7179, heli.ryhanen@fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on 119 maassa yhteensä reilut 30 000 kpl. McDonald’s on toiminut Suomessa yli 28 vuotta. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s toiminta perustuu vahvasti lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 83, joista 88 % on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi