McDonald’s pääsi Suomen parhaat työpaikat -listalle

Suomen McDonald’s on yltänyt ensimmäistä kertaa Suomen parhaat työpaikat -listalle. Listaus perustuu yrityksen kulttuuria arvioivaan tutkimukseen, joka pitää sisällään laajan henkilöstökyselyn. Työntekijöiden mielestä McDonald’sin yrityskulttuurissa korostuu yhteishenki.

”Suomen Parhaat Työpaikat -tunnustuksen saaminen on hieno asia. Olemme ylpeitä, että olemme saaneet työntekijöiltämme tällaista palautetta. Nyt on tärkeää pitää katse myös tulevaisuudessa ja jatkaa hyvää työtä henkilöstömme työtyytyväisyyden takaamiseksi myös jatkossa”, sanoo Keravan McDonald´s-yrittäjä Tomi Hurme.

Tomi Hurme on toiminut McDonald’s-yrittäjänä vuodesta 2001. Hän omistaa Keravan McDonald’s-ravintolan lisäksi myös Helsingin Kluuvin ravintolan. Hurmeen ravintoloissa työskentelee yhteensä 67 henkilöä.

McDonald’s työllistää Suomessa noin 3 200 työntekijää, joista suurin osa on nuoria ja opiskelijoita. Yritys on sitoutunut tukemaan omalta osaltaan Nuorisotakuun toteutumista.

McDonald’s-yrittäjä Tomi Hurme, puh. 040 700 2072, tomi.hurme@fi.mcd.com

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. 040 501 7179, heli.ryhanen@fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on 119 maassa yhteensä reilut 30 000 kpl. McDonald’s on toiminut Suomessa yli 28 vuotta. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s perustaa toimintansa pitkälle lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 83, joista 86 % on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi